۲ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبر: 85545657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار جلد گذرنامه در قشم صادر شد

۲ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبر: 85545657
چهار هزار جلد گذرنامه در قشم صادر شد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم از صدور چهار هزار جلد گذرنامه در چهار ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ماموران پلیس گذرنامه این شهرستان مرزی از ابتدای امسال تا پایان روز ۳۱ مردادماه برای چهار هزار و ۵۵ نفر از قشموندان که متقاضی خروج از کشور بودند گذرنامه صادر کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که امسال نحوه صدور گذرنامه برای زائران شرکت کننده در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس چگونه است، گفت: دریافت این گذرنامه زیارتی تنها از طریق وب سرویس و نرم افزار موبایلی «پلیس من» انجام می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم ادامه داد: این گذرنامه های زیارتی با جلد آبی رنگ در ۱۲ صفحه و مدت اعتبار پنج ساله با مبلغ ۶۵۰ هزار ریال(۶۵ هزار تومان) صادر می‌شود و فقط در ماه های محرم و صفر دارای اعتبار است.

سرهنگ مرادی از زائران قشمی علاقمند به شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در کشور عراق خواست با توجه به اینکه در روزهای نزدیک به برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی آمار متقاضیان اخذ و تمدید گذرنامه به شدت افزایش می‌یابد، قبل از موعد برای این کار اقدام کنند و دریافت گذرنامه زیارتی را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی با بیان اینکه افرادی که گذرنامه عادی (قرمز رنگ) یا گذرنامه زیارتی (آبی رنگ) با اعتبار بیش از ۶ ماه در زمان خروج از کشور را داشته باشند امکان خروج از مرزهای رسمی کشور به قصد شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی را دارند، افزود: در سال جاری گذرنامه های تاریخ اعتبار گذشته با برچسب تمدید نمی شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم اضافه کرد: افراد مشمول غیر غایب مانند دانش آموزان و دانشجویان نیز در صورت تمایل به شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین، می بایست نسبت به اخذ اجازه خروج از نظام وظیفه اقدام و سپس اقدام به ثبت درخواست صدور گذرنامه زیارتی کنند.

وی با اشاره به اینکه متولدین سال ۱۳۸۵ که دارای گذرنامه معتبر هستند برای شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین امسال نیاز به اجازه خروج نظام وظیفه ندارند، خاطر نشان کرد: تمامی زائران عتبات عالیات در کشور عراق باید هنگام ورود و خروج در مرزهای رسمی ۲ کشور از ثبت مهر رفت و آمد در گذرنامه خود اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ مرادی تاکید کرد: همچنین قشموندانی که قصد حضور در کنگره عظیم اربعین حسینی در کشور عراق را دارند باید نکات ایمنی پلیس را جدی گرفته و از ارایه آمار و اطلاعات شخصی خود به افراد ناشناس خودداری کنند.

وی اظهار کرد: انتظار می رود زائران با توجه به شلوغی جمعیت در مراسم اربعین حسینی از حمل و جابجایی اشیای قیمتی و با ارزش از جمله طلا و جواهر و اشیای گران بها در این سفر معنوی خودداری کنند.

مطابق تقویم ۱۴۰۳، روز چهارم شهریور ماه برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۶، اربعین حسینی است.

گذرگاه اربعین حسینی شلمچه به عنوان مرز خروجی زائران هرمزگانی و جزیره قشم برای شرکت در مراسم اربعین حسینی امسال انتخاب شده است که در ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۰ کلیومتری بصره عراق قرار دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha