۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبر: 85572731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری اتباع غیرمجاز در قشم ۱۲۷ درصد رشد داشته است

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: دستگیری اتباع غیرمجاز خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان مرزی ۱۲۷ درصد رشد داشته است.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: با توجه به اعلام نارضایتی مکرر از سوی قشموندان و در راستای حراست و جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع کشورهای بیگانه به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، ماموران پلیس این فرماندهی از ابتدای سال جاری در پایش و پاکسازی محلات این شهرستان موفق شدند تعداد ۲ هزار و ۹۳ نفر از اتباع غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کنند.

وی ادامه داد: این عملیات با هدف ارتقای امنیت اجتماعی و اقتصادی و برخورد با اتباع بیگانه فاقد هرگونه مجوز اقامت و آمد و شد، به اجرا درآمده است.


فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: عامل اصلی حضور این دسته از اتباع بیگانه غیر مجاز موضوع اشتغال است و به همین دلیل پلیس، کارگاه ها، اماکن و واحدهای صنفی را که این افراد در آنها اشتغال دارند، شناسایی و به سراغ آنها می رود.

سرهنگ مرادی تاکید کرد: پلیس برابر قانون مقابله با رفت و آمد و اقامت غیرقانونی اتباع بیگانه غیرمجاز در سطح این شهرستان را به صورت جدی در دستور کار دارد تا اثرات سو و معضلات اجتماعی این پدیده به ویژه بزهکاری‌های مربوطه را مدیریت کند.

وی از قشموندان و به خصوص کارفرمایان خواست ضمن خودداری از به کارگیری اتباع بیگانه که به صورت غیرمجاز در این شهرستان و جزیره اقامت دارند، در صورت اطلاع از وجود اتباع بیگانه مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ به مسوولان اطلاع دهند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha