«انور ابراهیم» به انتقادها از کمک به فلسطینی‌ها پاسخ داد

تهران- ایرنا- انور ابراهیم نخست وزیر مالزی در مقابل انتقادها به تلاش‌های کوالالامپور برای ارائه کمک به مردم غزه ایستاد و تاکید کرد که این اولین بار نیست که کشورش به دیگران کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا از روزنامه مالای‌میل، ابراهیم نسبت به محکومیت و کم اهمیت شمردن تلاش‌های مالزی برای درمان فلسطینی‌های مجروح در جنگ غزه، ابراز ناامیدی و ناراحتی کرد.

انور در این مورد اظهار کرد: این فقط یک حرکت کوچک است که مالزی می‌تواند از روی شفقت و مهربانی نسبت به مردم غزه که قربانی ظلم و ستم رژیم صهیونیستی شده‌اند، انجام دهد.

او در جریان یک سفر داخلی به جنوب مالزی گفت: ظلم اسرائیل شامل تیراندازی، بمباران، تخریب خانه‌ها، کشتن نوزادان و زنان است. بسیاری از فلسطینی‌ها مجروح شدند، مردان زندانی شدند و زنان مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند.

انور در واکنش به برخی طعنه‌ها و انتقادهایی که به وی می‌شود، ابراز داشت: وقتی مجروحان را (برای معالجه) به اینجا آوردیم، عده‌ای شروع به انتقاد کردند و گفتند من نباید نخست‌وزیر مالزی باشم و به من گفتند اگر واقعا می‌خواهم کمک کنم، نخست‌وزیر فلسطین شوم.

روز جمعه ۱۲۷ فلسطینی از جمله ۴۱ زخمی، وارد پایگاه هوایی «سوبانگ» کشور مالزی شدند. دولت کوالالامپور وعده معالجه به افراد مجروح در جنگ غزه را داده است.

انور با اشاره به اینکه حتی در گذشته، مالزی به پناهندگان «روهینگیا» و «آچه» نیز پناه داده بود، تاکید کرد: بسیاری دیگر هستند که پیشتر (فلسطینی‌ها) آمدند؛ صدها هزار پناهنده روهینگیا و آچه نیز به اینجا آمده بودند. ما از آنها محافظت کردیم تا زمانی که تنش در کشورهایشان فروکش کرد.

نخست وزیر مالزی همچنین گفت: متحیر است که برخی از کارمندان دولت نیز تحت تأثیر چنین انتقاداتی از سوی مخالفان قرار گرفتند و حتی به خود زحمت ندادند از افسران نیروی هوایی سلطنتی مالزی (RMAF) برای این عملیات تشکر کنند.

انور با توجه به انتقادها از تصمیم دولت مبنی بر استفاده از هواپیماهای نیروی هوایی سلطنتی در این عملیات به جای پروازهای تجاری، توضیح داد که این به دلیل خطرات ایمنی به ویژه در مناطق نزدیک مرز مصر بود.

او اضافه کرد: ما فلسطینی‌ها را از مرز سوار کردیم و مذاکره با دولت مصر ضروری بود. یکی از شروط این بود که به دلیل خطراتی که داشت، مجبور بودیم از هواپیماهای نیروی هوایی مجهز به تجهیزات لازم استفاده کنیم.

روز جمعه دو فروند هواپیمای ایرباس A-۴۰۰M ارتش مالزی، فلسطینی‌های مجروح را به پایگاه هوایی سوبانگ در سلانگور منتقل کردند. این هواپیما که پنجشنبه شب از پایگاه نیروی هوایی المزه در قاهره مصر حرکت کرد، در مجموع ۴۱ بیمار و ۸۶ نفر از بستگان آنها را حمل می‌کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha