۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85309334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ورود آوارگان روهینگیایی به اندونزی

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبر: 85309334
افزایش ورود آوارگان روهینگیایی به اندونزی

تهران- ایرنا- کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز شنبه اعلام کرد روز گذشته بیش از ۱۰۰ پناهجوی روهینگیایی از جمله زنان و کودکان از طریق دریا وارد استان آچه در غرب اندونزی شده‌اند اما مردم محلی تهدید می‌کنند که آنها را به کشور خود باز می‌گردانند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از فرانس پرس، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می گوید بیش از یک‌هزار پناهجوی روهینگیا در ماه نوامبر (آبان-آذر) نیز وارد شهر آچه شده اند که این مساله بزرگترین موج ورود پناهجویان روهینگیا به اندونزی از سال ۲۰۱۵ تاکنون به شمار می آید.
مسلمانان روهینگیا در میانمار به شدت مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و هر ساله هزاران نفر جان خود را در سفرهای دریایی طولانی و پرهزینه، اغلب در قایق های قدیمی به خطر می اندازند تا به مالزی یا اندونزی برسند.
از اواسط ماه گذشته میلادی تاکنون بیش از ۱۴ قایق آوارگان روهینگیایی وارد سواحل آچه در اندونزی شده اند.
بر اساس این گزارش، شماری از مردم محلی در سواحل آچه از ورود قایق های مملو از آوارگان روهینگیایی جلوگیری می کنند و بر شمار گشت زنی های خود در سواحل این شهر افزوده اند.
بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، گمان می رود بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ روهینگیا در سال ۲۰۲۲ سفر پرمخاطره ای را به کشورهای جنوب شرق آسیا داشته اند. این کمیساریا تخمین زده است که نزدیک به ۳۵۰ نفر از آوارگان روهینگیایی در سال ۲۰۲۲ هنگام تلاش برای عبور از دریاهای خطرناک جان خود را از دست داده یا مفقود شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha