انور ابراهیم: نیاز نیست غرب حقوق بشر را به جهان اسلام یاد بدهد

تهران- ایرنا- نخست وزیر مالزی با اشاره به تلاش غرب برای تحریف جنگ غزه از طریق رسانه‌های بین‌المللی، اعلام کرد که نیاز نیست کشورهای غربی دموکراسی و حقوق بشر را به جهان اسلام یاد بدهند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری برناما، انور ابراهیم در آیین افتتاح نشست مسجد جامع مالزی تاکید کرد که جهان غرب باید از تلاش برای کنترل رسانه‌های بین‌المللی برای ارایه «روایت‌های نادرست» درباره جنگ در غزه دست بردارند.

وی در این نشست که با موضوع الاقصی و فلسطین در کوالالامپور برگزار شد، عنوان کرد که لازم نیست غرب به جهان اسلام معنای دموکراسی، حقوق بشر و توسعه پایدار را یاد بدهد.

در این نشست که توسط شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی برگزار شد، حدود ۷۰۰ نماینده مساجد و سازمان‌های غیردولتی، سفرای خارجی، علما و ناظران چندین کشور حضور داشتند.

نخست وزیر مالزی در این نشست ادامه داد که کشورهای غربی باید روایت را تصحیح کنند و بپذیرند که ناآرامی در فلسطین به علت حمله حماس در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) گذشته نیست، بلکه از سال ۱۹۴۸ آغاز شد و از آن زمان تاکنون ادامه دارد.

انور گفت: «ما باید شفاف باشیم و نمی‌توانیم گماشته و پیرو کشورهای غربی که می‌خواهند روایت را از ۷ اکتبر آغاز کنند، باشیم.»

وی ابراز عقیده کرد: تخریب مستمر (در فلسطین) از سال ۱۹۴۸ و به دنبال آن یورش مستقیم به مسجد الاقصی در سال ۱۹۶۹ اتفاق افتاد. در واقع اکنون تخریب چه به لحاظ زیرساختی و چه انسانی و نسل کشی ادامه دارد. این همان چیزی است که اتفاق افتاد.

انور افزود: مالزی متعهد است به شرکت های ثبت شده در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) اجازه ورود و انجام هر گونه فعالیت در این کشور را ندهد.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تعداد شهدا از ۷ اکتبر گذشته به ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

رژیم صهیونیستی به حملات خود به نوار غزه، علیرغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که آتش بس فوری را خواستار شده بود، ادامه داده است. محاصره مداوم غزه منجر به کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو شده و بخش اعظم منطقه را ویران کرده است.

رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی دادگستری با اتهامات نسل کشی مواجه است و این دادگاه دستور توقف عملیات نظامی در شهر جنوبی رفح را صادر کرده است؛ جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله به این منطقه در ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) به آن پناه برده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha