۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85571500
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

بازی خطرناک زلنسکی؛ موفقیت حمله به کورسک نامعلوم است

تهران-ایرنا- گاردین نوشت: انتظار ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای حمله به منطقه مرزی کورسک، وادار کردن روسیه به تغییر استقرار نیروهایش و کاهش فشار در جبهه شرقی خط مقدم جنگ، اقدامی مخاطره‌آمیز و نتیجه آن نامعلوم است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از این روزنامه انگلیسی، با گذشت تقریبا دو هفته از حمله اوکراین به کورسک روسیه، این کشور تلاش می کند بین حفظ اراضی تصرف شده در این منطقه مرزی و از دست دادن قلمرو خود در دونتسک مرکزی توازن ایجاد کند.

اولکسی سیرسکی فرمانده کل اوکراین روز جمعه مدعی شد که نیروهای این کشور، به میزان دو مایل به داخل روسیه پیشروی داشته اند، اما نیروهای روسیه با تلاش کرملین برای تصرف مرکز منطقه پوکروفسک در دونتسک، حدود سه مایل پیشرفت داشته اند.

از دیدگاه بسیاری از اوکراینی ها، نبرد در این دو جبهه با هم در ارتباط هستند و نتیجه نهایی آن نامعلوم است. انتظار می رفت روسیه تغییر قابل توجهی در نیروهای خود برای دفاع از منطقه کورسک ایجاد کند. اما به گفته هانا شِلِست (Hanna Shelest) کارشناس ارشد مرکز تحلیل سیاست اروپا، واقعیت این است که روسیه آنچنان که انتظار می رفت به اندازه کافی در زمینه جابجایی نیروهایش اقدام نکرده است.

روز پنجشنبه اندیشکده آمریکایی موسسه مطالعات جنگ اعلام کرد که بر این باور است که تنها «برخی از عناصر یگان های نظامی روسیه به کورسک اعزام شده اند و کرملین احتمالا بسیار مخالف عقب نشینی یگان های نظامی درگیر جنگ در نزدیکی منطقه اولویت داری مانند پوکروفسک در دونتسک است.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه اوکراین را متهم کرد که از موشک های هیمارس ساخت آمریکا برای منفجر کردن یک پل راهبردی در شمال منطقه گلوشکوو (Glushkovo) در کورسک، استفاده کرده است - اقدامی که می تواند به قطع ارتباط بخشی از خاک روسیه در امتداد خط مقدم به سمت جنوب غربی این منطقه شود.

زلنسکی روز جمعه به ارتباط بین نبرد در این دو جبهه اشاره کرد و گفت: حمله به کورسک با هدف تخریب لجستیک ارتش روسیه و تهی کردن ذخایر نظامی آنها انجام شد.

گاردین نوشت: سربازان اوکراینی از پیشروی در منطقه مرزی کورسک خرسند هستند اما درباره راهبرد کلی ارتش اوکراین تردید دارند. یکی از اعضای نیروی پیاده نظام روسیه در این زمینه گفت: ما باید از آنچه که بدست آورده ایم دفاع کنیم. حمله به کورسک سربازان ماهر را از پرکروفسک دور می کند و تغییر استقرار نیروهای روسیه، فقط مشکلات را از یک منطقه به منطقه دیگر انتقال می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha