انتقال زائران از مرز باشماق به سلیمانیه تا روز اربعین رایگان است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: انتقال زائران اربعین از مرز باشماق مریوان به سلیمانیه عراق تا روز اربعین به صورت رایگان خواهد بود و شرایط لازم برای بازگشت زوار از این مرز فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در وبینار ستاد مرکزی اربعین در سنندج اظهار کرد: زیرساخت و امکانات حمل و نقل برای بازگشت زائران اربعین از عراق به مرز باشماق فراهم است و این مهم بدون مشکل در حال انجام است.

وی افزود: در ۲۵ کیلومتری بغداد در سیطره ۵۴، فضایی برای برگشت زوار به مرز باشماق وجود دارد و زائران اربعین می‌توانند این مسیر را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند.

استاندار کردستان ادامه داد: میزان تردد زوار اربعین از مرز باشماق کمتر از ظرفیت و انتظار است و امیدواریم شاهد افزایش این تعداد زائران در این مسیر باشیم.

زارعی کوشا یادآور شد: با توجه به بهبود شرایط، زیرساخت‌ها و هوای معتدل مرز باشماق عمده‌ای از زائران برای بار دوم و سوم این مسیر را انتخاب کرده‌اند.

وی گفت: به منظور بررسی چگونگی آخرین وضعیت تردد زئران و ارائه خدمات به آنان، نماینده‌ای به همراه تیمی از هلال احمر به این محل اعزام خواهند شد تا زوار بدون هیچ مشکلی به کشور بازگردند.

مرز باشماق برای سومین سال است که به عنوان محل تردد زائران اربعین و عزیمت به کربلای معلی تعیین شده است.

مرز باشماق در ۱۷ کیلومتری غرب مریوان و شهر مریوان نیز در ۱۰۹ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha