۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85571627
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۴۴ آزاده گنبدکاووس تجلیل شدند

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85571627
۲۴۴ آزاده گنبدکاووس تجلیل شدند

گنبدکاووس- ایرنا- مراسم تجلیل از ۲۴۴ رزمنده گنبدکاووس که در دوران هشت سال دفاع مقدس به اسارت رژیم بعث عراق درآمدند و بخشی از دوران زندگی خود را در زندان‌های این رژیم سپری کردند، باحضور فرماندار، امام جمعه و برخی مسئولان این شهرستان مرزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم روز یکشنبه به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس گفت: آزادگان در دوران اسارت با پایمردی، عزت و سربلندی میهن اسلامی‌ را حفظ کردند.

معصومه حسینی آزادگان را نماد پایداری ملت ایران دانست و افزود: این عزیزان سرافراز، برگ زرّینی از تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

وی از صبر و تحمل همسران آزادگان قدردانی کرد و ادامه داد: آزادگان و خانواده آنها موجب افتخار ملت ایران هستند.

۲۴۴ آزاده گنبدکاووس تجلیل شدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس گفت: این شهرستان مرزی در دوران هشت سال دفاع مقدس ۲۴۴ آزاده سربلند داشته که از زمان آزادی و ورود به میهن اسلامی تاکنون ۳۸ نفر آسمانی شدند.

حسینی افزود: این نهاد به آزادگان، همسران و فرزندان آنها برابر قوانین و دستورالعمل‌های موجود خدمات و تسهیلات دربخش‌های گوناگون از جمله اشتغال، مسکن، تحصیل و خرید خودرو ارائه می‌کند.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، برلزوم تکریم این عزیزان و خانواده آنها از سوی ادارات و نهادها و نیز مردم تاکید کرد.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: بهترین تکریم آزادگان، رفع مسائل و مشکلات آنهاست که متولیان باید درحد توان و قوانین دراین خصوص اهتمام داشته باشند.

وی همچنین آزادگان را گنجینه‌ای بزرگ از صبر و مقاومت در برابر دشمنان دانست و اضافه کرد: این عزیزان در زمانی که اسلام به شمشیر آنها برای مقابله با کفار نیاز داشت، عازم جبهه‌ها و جهاد با دشمن شدند.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم که با شعر خوانی و خاطره گویی چند نفر از آزادگان همراه بود از شرکت کنندگان با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حدود ۵۲۰ شهید تقدیم میهن کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha