ایثارگری شهیدان با تلاش خبرنگاران به تصویر کشیده می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس با اشاره به نقش و جایگاه خبرنگاران در ثبت رخدادها و وقایع و آگاهی بخشی به جامعه، گفت: یکی از اقدامات ماندگار این قشر به تصویر کشیدن و ثبت ایثارگری‌ و رشادت‌ شهیدان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

معصومه حسینی روز چهارشنبه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار باحضور در نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در گنبدکاووس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان خبرنگار از جمله شهید محمود صارمی افزود: خبرنگاران در ادوار مختلف واقع مرتبط با جامعه و نیز شهیدان را با سرعت، دقت و صحت به افکار عمومی و جامعه منتقل کردند.

حسینی ادامه داد: واقعه عظیم نهضت عاشورا هم به‌خاطر اطلاع‌رسانی حضرت زینب (س) در تاریخ ماندگار شد و به نسل امروز رسیده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس همچنین گفت: خبرنگاران با اینکه در حوادث و جنگ‌ها به سبب رسالت اطلاع رسانی خود مصونیت دارند اما بازهم شاهد به شهادت رسیدن این قشر در زمان ماموریت‌ها هستیم.

وی افزود: نگارش اخبار جنگ و ایثارگری و رشادت شهدا یکی از بهترین و ماندگارترین وقایع تاریخی است که با تلاش خبرنگاران ثبت و به تصویر کشیده می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در جریان پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن ۵۲۰ شهید والمقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷ «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حین انجام ماموریت اطلاع‌رسانی در مزار شریف افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد، این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha