۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85571682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه توفان گرد و خاک در خراسان جنوبی

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85571682
ادامه توفان گرد و خاک در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: توفان گرد و خاک که در روزهای گذشته شرایط جوی استان را نامساعد کرده بود در ۲۴ ساعت آینده ادامه دارد.

سمیه لطفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتظار می‌رود از فردا (دوشنبه) شرایط رو به بهبود رود و وضعیت عادی همراه با گرد و خاک جزیی باشد.

وی بیان کرد: در شب و روز گذشته آسمان استان شاهد وزش باد شدید و انتقال گرد و غبار از عرض‌های جغرافیایی بالاتر بود و از سمت صحرای «قره قوم» و آسیای میانه و دریاچه آرال جریان‌های سطحی سبب انتقال گرد و غبار و گرد و خاک به منطقه شد که به صورت محدود تا فردا ادامه دارد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته تغییرهای دما در مرکز استان ۲۲ تا ۴۳ درجه ثبت و بیرجند دومین مرکز استان گرم کشور اعلام شد، اظهار کرد: صبح امروز خنک‌ترین ایستگاه استان سربیشه با کمینه دمای ۱۶ درجه و گرم‌ترین ایستگاه هم «دهسلم» با دمای ۴۷ درجه بوده است.

لطفی افزود: روز گذشته بیشترین سرعت وزش باد در ایستگاه «دُرح» با حدود ۹۷ کیلومتر بر ساعت ثبت شد و کمترین دید افقی هم از ایستگاه حاجی آباد با یک‌هزار متر و بیرجند و سربیشه یک‌هزار و ۵۰۰ متر گزارش شده است.

تداوم توفان گرد و خاک در خراسان جنوبی

وی اظهار کرد: همچنین به لحاظ دمایی انتظار می رود تا اواخر هفته دمای هوای استان روند کاهش نسبی داشته باشد و پیش‌بینی می‌ شود که از شدت گرما در سه روز آینده کم شود.

هواشناسی خراسان جنوبی هم در باره وزش باد شدید تا به نسبت شدید، گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا و در مناطق باد خیز از جمله مرز شرقی هشدار سطح زرد صادر کرد که منطقه اثر آن همه شهرستان‌های استان برای روزهای یکشنبه تا دوشنبه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha