۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85572518
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای خراسان جنوبی در مرداد از میانگین بلندمدت فراتر رفت

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: دمای هوای استان در مرداد امسال با افزایش چهار درجه‌ای از میانگین بلندمدت فراتر رفت.

جواد نخعی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز خراسان جنوبی و قدردانی از تلاش خبرنگاران این رسانه اظهار کرد: در مرداد سال جاری میانگین دمای ایستگاه‌های هواشناسی مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی به ۳۳ درجه رسید که نسبت به میانگین بلندمدت چهار درجه و نسبت به سال گذشته ۳.۶ درجه افزایش یافته است.

وی افزود: این افزایش دما برای استان خیلی محسوس و قابل ملاحظه است و مخاطره طبیعی بی‌سابقه‌ای بود.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: شهرستان طبس چندین روز در هفته‌های اخیر دمای بالای ۵۰ درجه را ثبت کرد و در این مدت ایستگاه‌های تمام مراکز شهرستان‌های استان هم به بالای ۴۰ درجه رسید.

نخعی یادآور شد: در تیرماه سال جاری میانگین دمای ایستگاه‌های هواشناسی مراکز شهرستان‌های استان به ۳۰.۹ درجه رسید که نسبت به سال گذشته ۲ دهم درصد کاهش و نسبت به بلندمدت هم ۱.۱ درصد افزایش یافته است.

وی به بارندگی‌های بسیار خوب در اسفندماه، فروردین ماه و اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: این میزان بارندگی خوب باعث شده که اردیبهشت خنک‌تری را در استان شاهد باشیم.

نخعی با اشاره به پیش‌بینی فصلی بارندگی برای پاییز هم افزود: بر اساس آخرین پیش‌بینی در مرداد، مقدار بارندگی‌ استان در فصل پاییز نزدیک نرمال خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha