هلال احمر خراسان‌ جنوبی ۲۰ هزار خدمت درمانی به زائران اربعین ارائه داد

بیرجند - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای استقرار نیروهای هلال احمر استان در شهر کاظمین ۲۰ هزار و ۵۱۴ مورد خدمت پزشکی و پیراپزشکی به زائران اربعین ارائه شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، مجید رضا لطیفی روز یکشنبه دراین باره، اظهار کرد: اربعین امسال مانند سال گذشته ۲ درمانگاه در باب صاحب الزمان(عج) و خیابان امام علی(ع) کاظمین توسط این جمعیت مستقر شده و به زائران اربعین خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

وی افزود: انجام ۱۱۳ مورد تست قند خون، ۴۲ مورد نوار قلب، ۲۳۱ مورد سرم تراپی، مراجعه ۳ هزار و ۸۸۱ مورد گرمازدگی و انجام هزار و ۲۹۷ مورد تزریقات از جمله خدمات ارائه شده در زمینه پیراپزشکی بوده است.

مسئول بهداشت و درمان کاظمین در عملیات بهداشتی درمانی اربعین حسینی از ویزیت ۶ هزار و ۵۶ بیمار در درمانگاه‌های مستقر شهر کاظمین خبر داد و گفت: از این تعداد سه هزار و ۹۹۶ نفر از پزشک عمومی و هزار و ۱۹۷ نفر هم در بخش داخلی خدمت گرفته‌اند.

هلال احمر خراسان‌جنوبی ۲۰ هزار خدمت درمانی به زائران اربعین ارائه داد

وی یادآور شد: ۱۰۰ پزشک، پرستار و کادر درمان از خراسان جنوبی در قالب تیم‌های هلال احمر به صورت هوایی و زمینی از ۲۲ مردادماه اعزام شدند و کار خدمات رسانی آنها از ۲۵ مردادماه در کاظمین آغاز شد.

لطیفی تصریح کرد: اربعین امسال برای دومین سال مدیریت درمانگاه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین برعهده جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی قرار گرفته است و آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha