هلال احمر خراسان جنوبی سه هزار و ۵۲۲ خدمت در اربعین ارایه کرد

بیرجند- ایرنا- معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت:از ابتدای استقرار نیروهای هلال احمر خراسان جنوبی سه هزار و ۵۲۲ خدمت پزشکی و پیراپزشکی در درمانگاه‌های هلال احمر مستقر در شهر کاظمین به زائران اربعین ارایه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، به نقل روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی؛ مجید رضا لطیفی روز سه شنبه اظهار کرد:در زمان حاضر ۲ درمانگاه در باب صاحب الزمان(عج) و خیابان امام علی(ع) کاظمین به زائران اربعین خدمات پزشکی ارائه می کنند.

وی افزود: اخذ ۷۰ مورد تست قند خون، ۳۰ مورد نوار قلب و انجام ۱۰۰ مورد پانسمان از جمله خدمات ارائه شده در زمینه پیراپزشکی بوده است.

مسئول بهداشت و درمان کاظمین در عملیات بهداشتی درمانی اربعین حسینی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ زائر در زمینه سرم تراپی، ۶۰۰ مورد گرمازدگی و ۶۳۲ مورد هم در زمینه تزریقات خدمات لازم فرا گرفته اند.

وی از ویزیت هزار و ۲۸۰ بیمار در درمانگاه های مستقر شهر کاظمین خبر داد و گفت: از این تعداد، ۶۳۸ نفر در بخش اورژانس، ۲۸۰ نفر از پزشک عمومی و ۲۸۰ نفر هم در بخش داخلی خدمت گرفته اند.

لطیفی یادآور شد:۱۳۲ پزشک، پرستار و کادر درمان از خراسان جنوبی در قالب تیم‌های هلال احمر به صورت هوایی و زمینی از دوم شهریور شدند و کار خدمات رسانی آنها از چهار شهریور در کاظمین آغاز شد.

وی گفت: اربعین امسال مدیریت درمانگاه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین برعهده جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی قرار گرفته است و آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha