۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85572012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ طرح آموزشی خراسان‌شمالی در حال ساخت است

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۶
کد خبر: 85572012
۲۱ طرح آموزشی خراسان‌شمالی در حال ساخت است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۲۱ طرح آموزشی در قالب ۴۷ کلاس درس اکنون در سطح استان در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، امین فلاح کوشکی در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: با هدف آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید، تاکنون ۸۵ هزار متر مربع آسفالت محوطه و ۸۵ هزار متر مربع نصب عایق انجام شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیرات مدارس استان تخصیص یافته که از این میزان ۳۰ میلیارد ریال در قالب طرح شهید عجمیان جذب شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز از قطعی شدن ثبت نام ۹۷ درصد از دانش آموزان این مقطع در سامانه سیدا خبر داد و گفت: ۹۹ درصد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۹۶ درصد ثبت سفارش کتب درسی ابتدایی نیز انجام شده است.

عصمت بدخشان با بیان اینکه ۲۳۰ کلاس در دوره اول ابتدایی نظام دوری را اجرا می کنند، افزود: در این طرح معلم پایه اول ابتدایی، تدریس پایه های دوم و سوم همان دانش آموزان در سالهای بعد را بر عهده دارد. 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در ادامه از اعطای ۴۱۱ مجوز به مراکز کودکستانی مطابق با معیارها سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خبر داد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha