خدمت‌رسانی ۹ موکب بسیج طلاب و روحانیون به زائران اربعین در خوزستان

اهواز - ایرنا - مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: ۹ موکب از سوی بسیج طلاب و روحانیون به زوار اربعین در مرزهای استان خوزستان خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام بهادر پرچم در گفت و گو با رسانه‌های استان در خصوص راه اندازی موکب روحانیون و طلاب، اظهار کرد: با همکاری حوزه علمیه ۹ موکب در سطح استان دایر و خدمت رسانی به زائران از هفته گذشته در این مواکب آغاز شده است.

وی افزود: حضور مبلغان، اقامه نماز، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی و میز گفت و گو از اقداماتی است که از سوی موکب مبلغین صورت می‌پذیرد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت ولی عصر (عج) ادامه داد: همچنین برنامه‌ای نیز برای زائران تدارک دیده شده تا کوله‌های آنها به تصاویر مدافع حرم روحانی، عکس حاج قاسم، شهید آیت الله رئیسی و ابومهدی مهندس منقش شوند.

وی تصریح کرد: برای خردسالان زائر نیز هدایایی تهیه شده و بسته‌هایی برای هدیه به کودکان موکب‌دار عراقی تدارک دیده شده تا زائران ایرانی به آنها اهدا کنند.

حجت الاسلام پرچم تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب نیز به کربلا اعزام شده‌اند و ۳۰ نفر در مرزهای استان جهت ارایه خدمات به زائران فعال هستند.

به گزارش ایرنا ، پیش از این استاندار خوزستان ار تردد یک میلیون و ۱۳ هزار نفر زائر ایرانی و خارجی از زمان آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی ( اول ماه صفر) از مرزهای خوزستان خبر داده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha