۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۲
کد خبر: 85572032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار یزد خواستار انتقال کارگاه‌های بافندگی به شهرک نساجی شد

یزد- ایرنا- فرماندار یزد روز یکشنبه در بازدید از چند کارگاه‌ بافندگی بر ضرورت نوسازی دستگاه‌ها، تجهیزات قدیمی و انتقال این کارگاه‌ها به شهرک نساجی جدید در شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا مدرسی در این بازدیدها با اشاره به قدمت صنعت نساجی در این منطقه و اشتغال‌زایی بالای آن، تلاش برای ارتقای کیفیت محصولات و افزایش رقابت‌پذیری این صنعت در بازارهای داخلی و خارجی را خواستار شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰ مجموعه نساجی و یک هزار و ۳۰۰ دستگاه در محله مریم‌آباد یزد فعالیت می‌کنند ادامه داد: هر کارگاه به طور متوسط برای چهار نفر اشتغال مستقیم و ۴۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها ضرورت دارد با نوسازی تجهیزات و انتقال کارگاه‌ها به شهرک نساجی جدید، شرایط برای توسعه و رشد این صنعت فراهم شود.

این مسئول همچنین به مشکلاتی مانند فشردگی کارگاه‌ها، مشکلات ایمنی و نارضایتی ساکنان از فعالیت‌های صنعتی در این منطقه اشاره کرد و افزود: شهرک نساجی جدید با زیرساخت‌های کامل آماده بهره‌برداری است اما مشکل اصلی تأمین تسهیلات برای انتقال و نوسازی دستگاه‌ها می‌باشد.

مدرسی با اشاره به اهمیت صنعت نساجی در اقتصاد شهرستان بر لزوم حمایت از این صنعت و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری در این بخش تاکید و اضافه کرد: امیدواریم با همکاری بانک‌ها، صنایع و سایر دستگاه‌های اجرایی شاهد تحول عظیمی در صنعت نساجی باشیم و این صنعت بتواند جایگاه خود را در بازارهای داخلی و خارجی حفظ و ارتقا دهد.

همچنین عباس رحمانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری یزد گفت: با توجه به قدمت و اهمیت صنعت بافندگی در یزد، حمایت از این صنعت در اولویت برنامه‌های فرمانداری است.

فرماندار یزد خواستار انتقال کارگاه‌های بافندگی به شهرک نساجی شد

ایجاد دهکده نساجی و پوشاک، موزه نساجی، احداث آزمایشگاه مرجع نساجی، تربیت نیروی انسانی تخصصی، راه اندازی هنرستان جوار کارخانه‌ای و ایجاد مرکز نوآوری و خدمات نساجی جزء طرح‌های سند یزد نوین در راستای احیای صنعت نساجی است..

یزد دومین استان تولید کننده انواع محصولات نساجی است. سند تحولی یزد نوین که به ابتکار استاندار یزد ارائه شده برنامه توسعه استان در ۲۳ سال آینده را ترسیم کرده است و شامل ۱۵ محور، ۱۷۴ پروژه و ۸۱۷ فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha