تشکیل ستاد ویژه شبانه‌روزی اربعین برای پیشگیری از جرائم سایبری

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فتا فراجا از تشکیل ستاد ویژه اربعین حسین (ع) به صورت شبانه روزی در مرزهای مهران، خسروی، شلمچه، چذابه و سایر پایانه های مرزی بین المللی جهت "آگاه سازی از جرائم و تهدایدات سایبری و ارائه مشاوره های فنی" به زائران خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس فتا، سردار وحید مجید روز سه شنبه در این باره بیان داشت: پلیس فتا فراجا به منظور ارتقاء تعامل و هم افزایی با سایر دستگاه ها و نهادهای دخیل در ماموریت تامین نظم و امنیت مراسم اربعین حسینی اقدام به تشکیل ستاد ویژه اربعین در مرزهای مهران، خسروی، شلمچه، چذابه و سایر پایانه های مرزی بین المللی که زائران قصد تشرف به کربلای معلی دارند، به صورت شبانه روزی کرده است.

وی هدف از حضور کارشناسان این پلیس در بین زائران اباعبدالله الحسین (ع) را ارائه مشاوره‌های فنی به زائران، شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری که در پوشش زائر یا دستفروش فعالیت می‌کنند و آگاه‌سازی زائران در مورد تهدیدات سایبری عنوان کرد.

این مقام ارشد سایبری افزود: در واقع پلیس فتا با اجرای گشت‌های سایبری و اسکیمر، تولید و انتشار محتوای پیشگیرانه در رسانه ملی، شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، توزیع بروشور و برپایی میزهای خدمات‌رسانی به صورت شبانه‌روزی، تلاش می‌کند تا زائران را از خطرات احتمالی در فضای مجازی آگاه کرده و از وقوع جرایم سایبری جلوگیری کند.

رئیس پلیس فتا فراجا در ادامه با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و افزایش سفرهای زیارتی به عتبات عالیات، به زائران عزیز توصیه‌هایی مهم ارائه کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: زائران اربعین حسینی مراقب کلاهبرداری با ترفندهایی نظیر صدور سریع ویزا باشند، به دلیل اینکه برخی از کلاهبرداران با طراحی صفحات جعلی اینترنتی «فیشینگ» در قالب صدور سریع گذرنامه اربعین با سرقت اطلاعات بانکی اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌ کنند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: متقاضیان این سفر معنوی حتماً برای ثبت‌نام به سایت اصلی سازمان حج و زیارت به نشانی http://samah.haj.ir مراجعه و از لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی برای ثبت نام ارائه می‌شود، خودداری کنند و به ایمیل‌های ناخواسته و یا پیام‌هایی که تحت عنوان ثبت‌نام اربعین‌ حسینی در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات اغوا کننده و واهی اعتماد نکرده و به آنها، پاسخ ندهند.

سردار مجید تاکید کرد: زائران عزیز ضمن فعال‌سازی پین (PIN) سیم‌کارت و رمز گوشی، در طول سفر از تحویل گوشی همراه به افراد غیرخودداری کنند و از اتصال به اینترنت‌هایی ناشناس و باز کردن فایل‌ها و پیام‌های ناشناس خودداری کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه زائران می بایست سیستم عامل گوشی خود را به‌روزرسانی کنند، تأکید کرد: حتی الامکان بلوتوث و هرگونه نرم افزار ‌تبادل داده را خاموش و غیرفعال کرده و از دریافت فایل از این طریق خودداری نمائید چرا که احتمال آلوده بودن این فایل‌ها به نرم افزارهای مخرب و جاسوسی وجود دارد.

وی اظهار داشت: زائران اربعین حسینی بهتر است برای تماس و ارتباطات از پیام رسان و سیم کارت‌های داخلی استفاده و شماره‌ تلفن های آشنایان و دوستانی را که درطول سفر به آن نیاز ندارند از گوشی خود پاک کنند، چرا که در صورت به سرقت رفتن گوشی، سارقان می‌توانند از این شماره ‌ها سوء استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha