۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85572472
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه ملی مهارت گیلان ۸۰ تفاهمنامه با صنایع و بخش دولتی منعقد کرد

رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه ملی مهارت گیلان گفت: این مجموعه در راستای ارتقاء آموزش ها و تعامل با حوزه صنعت و تامین نیروی متخصص برای بخش‌های مختلف تاکنون ۸۰ تفاهمنامه با حوزه صنعت، دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف در استان امضاء کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول شمشادی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان طی نشستی اظهار کرد: از این تعداد ۵۲ تفاهمنامه با بخش صنعت و بقیه با سایر مجموعه‌ها از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی، کشتیرانی، پارک علم و فناوری، تعاونی‌ها، اصناف، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد منعقد شده‌است.

وی بیان کرد: تسهیل در اشتغال دانشجویان بعد از دانش‌آموختگی، هدایت زمینه اشتغال دانش‌آموختگان، آسان‌سازی حضور دانشجویان و اساتید در صنایع، حوزه صنفی و نیز اعزام دانشجو برای کارورزی و انجام پروژه‌های کوتاه‌مدت با صنعت از جمله موضوعات انعقاد این تفاهمنامه‌هاست.

رئیس دانشگاه ملی مهارت گیلان با تاکید بر اهمیت فراگیری آموزش‌های مهارتی و لزوم توجه به این بخش اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی موجب کارآمدی صنعت و جامعه، ارتقاء تولید، کاهش هزینه‌ها و پایداری کسب و کار و اقتصاد جامعه می‌شود.

وی با تشریح فعالیت‌ها و تحصیل دانشجویان در دانشگاه ملی مهارت گیلان اظهار کرد: افزون بر هفت هزار دانشجو در آموزشکده‌های پسران در رشت، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، رستم‌آباد، صومعه‌سرا، لاهیجان و آموزشکده دختران دکتر معین رشت و نیز صومعه سرا مشغول به تحصیل هستند.

شمشادی راه‌اندازی آموزشکده ویژه دختران را از نیازهای دانشگاه ملی مهارت گیلان خواند و افزود: یک آموزشکده دخترانه (دکتر معین) در رشت با ظرفیت نهایی فعال است و هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو را دارد در حالیکه تقاضا برای تحصیل در این آموزشکده افزون بر پنج هزار نفر است.

رئیس دانشگاه ملی مهارت گیلان با بیان اینکه ظرفیت های دولتی محدود است، خواستار همراهی خیرین برای راه اندازی دانشکده ای ویژه دختران در شرق گیلان شد. وی با بیان اینکه ظرفیت های دولتی محدود است، خواستار همراهی خیرین با این مجموعه شد و اظهار کرد: خیرین برای رفع مشکلات حوزه‌های مختلف اعم از آموزشی نقش مهمی دارند از اینرو دانشگاه ملی مهارت به عنوان مرکز آموزش عالی مهارتی که به ارتقاء و توسعه اشتغال در استان می انجامد به کمکهای مردمی و خیران برای راه‌اندازی آموزشکده ای برای دختران بویژه در شرق گیلان نیازمند است.

شمشادی در ادامه بیان کرد: آموزش‌های دانشگاه ملی مهارت با رویکرد تقاضا محوری است بر این اساس آزمون عملی برای دانش‌آموختگان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها برای ارزیابی شایستگی ورود به بازار کار از برنامه‌های این مرکز آموزش عالی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ملی مهارت ماموریت‌گرا بوده و ۹۹ درصد ورودی آن خروجی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش هستنند، اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی این دانشگاه با حضور گروه‌هایی از صنعت، صنوف و بخش های مرتبط مرتب به روزرسانی می‌شود و ۸۰ درصد آموزش‌های آن مهارتی و ۲۰ درصد نظری است.

رئیس دانشگاه ملی مهارت گیلان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به توسعه دریامحور تصریح کرد: ۳۰۰ دانشجو در حوزه دریامحور در دانشکده شهیدخدادادی بندرانزلی مشغول به تحصیل هستند و این دانشکده محور آموزش‌های دریامحور شده‌است و امید است دانش آموختگان متخصص و دانش بنیان این مرکز بخشی از نیروی فنی و متخصص دستگاه های مربوطه در استان و کشور را تامین کند.

وی با اشاره به پذیرش دانشجوی جدید در دانشگاه ملی مهارت گیلان بیان کرد: فرصت پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه از فردا تا پنجم شهریور فراهم شده که علاقمندان می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش کشور اقدام کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار از تلاش‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان برای اطلاع رسانی در حوزه‌های مختلف قدردانی کرد.

وزارت علوم سوم تیرماه امسال با تغییر نام دانشگاه فنی و حرفه ای به دانشگاه ملی مهارت موافقت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha