۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85572498
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ میلیارد ریال برای طرح اسکله شناور سد شیرین دره بجنورد هزینه شد 

بجنورد-ایرنا- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی شرکت برای اجرای طرح اسکله شناور در دریایچه سد شیرین دره بجنورد در راستای پایداری تامین آب این شهر در مواقع بروز سیلاب هزینه شد.

سید عقیل مرتضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح بر اساس فوریت و اولویت در راستای نیاز شهر بجنورد برای پایداری تامین آب در مواقع بروز سیلاب و کدر شدن آب اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در سال های خشکسالی که تراز دریاچه پایین می آید با اجرای این طرح آب از سطح دریاچه به سمت شهر پمپاژ می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: طرح ایجاد اسکله شناور در سد شیرین دره بجنورد با تلاش پیمانکاران بومی استان عملیاتی شد به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، سد شیرین دره با حجم کل مخزن ۶۱ میلیون و ۲۴۰ هزار مترمکعب و با توان تنظیم سالانه ۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب، پر اهمیت ترین سد استان به لحاظ توان تنظیم آب و تامین آب شرب مرکز استان است.

این سد در ۶۵ کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد بر روی رودخانه شیرین دره یکی از سرشاخه های رود اترک برای کنترل و مهار سیلاب ها، تامین سالانه ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی مورد نیاز برای شهر بجنورد و روستاهای مسیر خط انتقال، ۱۲ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز صنایع، ۳۰ میلیون متر مکعب تامین آب مورد نیاز بهبود و توسعه زمین های کشاورزی پایین دست و سه میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب تأمین آب مورد نیاز زیست محیطی ساخته شده است.

عملیات ساخت سد شیرین دره در مهرماه سال ۱۳۷۵ آغاز شد و در فروردین ماه سال ۱۳۸۴ پایان یافت.

میزان مصرف آب شهر بجنورد در شرایط عادی، ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است که این رقم در اوج مصرف تا هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha