آموزش‌های مهارتی، گام موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: توانمندسازی مددجویان و خانواده‌های آنان با آموزش‌های مهارتی می‌تواند گام موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از جرم باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا انصاری روز دوشنبه در اختتامیه سومین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان و اولین دوره مسابقات خانواده زندانیان، افزود: هر مددجو با مسلح کردن خود به سلاح مهارت می‌تواند پس از طی کردن دوران محکومیت برای اشتغال خود و خانواده اش اقدام کند و جایگاه خود را در جامعه به عنوان یک کارآفرین و مهارت آموخته موفق ارتقا بدهد.

وی، مهارت افزایی زندانیان را در طول دوران محکومیت بسیار مهم و ارزشمند عنوان کرد و گفت: مهارت آموزی زندانیان می تواند در کاهش بزه و همچنین نقش آفرینی آنان در مسیر اشتغال، موثر و کارآمد باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: زندانیان با دریافت گواهی و مدرک فنی و حرفه‌ای می‌توانند پس از آزادی برای آغاز کسب و کار بر اساس مهارت خود اقدام کنند.

مرحله استانی سومین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان و اولین دوره مسابقات آزاد مهارت خانواده زندانیان با حضور ۳۶ نفر برگزیده مرحله شهرستانی در ۱۰ رشته فناوری اتومبیل، قالی بافی، قلم زنی روی مس، خم کاری مس، جوشکاری، خیاطی، پیرایش مردانه، پیرایش زنانه، معرق کاری و کاشی کاری برگزار شد.

بیش از ۱۰۰ نفر از زندانیان در مرحله شهرستانی این رقابت ها حضور داشتند که نفرات منتخب به مرحله‌ استانی این دوره از مسابقات راه یافتند.

مراسم اختتامیه این رقابت ها با حضور بنیادی مدیرکل زندان‌ها در ندامتگاه مرکزی زنجان برگزار شد و از نفرات برتر مسابقات تقدیر به‌ عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha