۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85572560
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

درخواست ۳۲ هزار متقاضی مسکن ملی خراسان شمالی تایید شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: درخواست ۳۲ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در این استان تاکنون تایید شد.

سیدعلی میرکریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۸۳ هزار و ۵۱۸ متقاضی نهضت ملی مسکن خراسان شمالی تاکنون اقدام به ثبت نام در سامانه کرده اند.

وی ادامه داد: تعداد متقاضیان واجد شرایط و تایید شده در نهضت ملی مسکن استان، ۳۲ هزار و ۲۶۵ نفر است که این موضوع به اطلاع آن ها رسیده تا نسبت به واریز مبالغ خود اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۹۱۱ نفر از متقاضیان تاکنون مبالغ خود را واریز کردند و ۱۰ هزار و ۳۸ واحد نیز به متقاضیان تخصیص داده شده است.

حدود سه هزار واحد مسکن در سه شهرستان تایید شد

وی با اشاره به وضعیت این طرح در سه شهرستان راز و جرگلان، مانه و سملقان ادامه داد: ۲ هزار و ۹۳۹ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان تایید شده اند.

میرکریمی تاکید کرد: ۶ هزار و ۷۹۷ متقاضی این طرح تاکنون در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان ثبت نام کردند و از این تعداد ۲ هزار و ۹۳۹ نفر تایید شدند و ۶۰ متقاضی مبلغ خود را واریز کردند و برای ۵۹ متقاضی نیز تخصیص طرح انجام شده است.

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۳۰ هزار واحد ملی در استان در دست ساخت است که باید بخشی‌هایی را به بهره برداری برسانیم و کلید آن را تحویل مردم دهیم.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری های خوبی در شهرستان های گرمه و جاجرم انجام شده و در شهرهایی که زمین موجود باشد به صورت ویلایی واگذار می شود و جایی که زمین نباشد به سمت احداث طبقاتی روی خواهیم آورد.

به گزارش ایرنا، سهم خراسان شمالی از طرح «نهضت ملی مسکن» سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است که سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha