۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۶:۵۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85572602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت بیش از ۲ هزار و ۲۵۰  کاراته‌کا سازمان یافته در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات کاراته خراسان جنوبی گفت: اکنون بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ ورزشکار کاراته‌کا سازمان یافته در استان در حال فعالیت هستند و در مسابقات متعدد شرکت می‌کنند.

محمدعلی بخشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته خراسان جنوبی در زمینه تعداد ورزشکاران سازمان یافته رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه کاراته به عنوان یکی از رشته‌های ورزشی پرجمیعت استان در تمامی شهرستان‌ها فعال است اظهار کرد: امسال استاژهای فنی و دوره‌های مربی‌گری متعددی در استان برگزار شد.

رئیس هیات کاراته خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری برای نخستین بار در تاریخ کاراته استان میزبان مسابقات کشوری بودیم تصریح کرد: ۱۲ مرداد جاری هفدهمین دوره مسابقات کشوری کیوکوشین کاراته تزوکا در بخش کومیته به میزبانی شهرستان قائنات برگزار شد.

وی ادامه داد: این مسابقات در پنج رده سنی و در بخش آقایان با حضور ۳۵۰ شرکت‌کننده از ۱۰ استان کشور برگزار شد و با قهرمانی تیم خراسان جنوبی پایان یافت که مدال آوران این دوره به مسابقات قهرمانی قهرمانان کشور انتخابیه تیم ملی راه یافتند.

بخشی، از راه‌اندازی لیگ کاراته استان برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: این لیگ ۶ مرحله دارد که تاکنون ۲ مرحله آن برگزار شده و مراحل بعد نیز به مرور برگزار و نفرات برتر با جذب حامی مالی در لیگ کاراته کشور حضور فعال خواهند داشت.

وی عنوان کرد: امسال دوره‌های مربیگری، داوری در سبک‌های آزاد و کنترلی و برای نخستین بار یک دوره کامل دانش‌افزایی را برای همه کاراته کاها برگزار خواهیم کرد.

رئیس هیات کاراته خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۵۳ اعزام به مسابقات کشوری داشتیم که به جرات می‌گوییم هیچ هیاتی این میزان اعزام نداشته و این مهم جزو بزرگترین شاخص‌های هیات کاراته استان بوده است.

فعالیت بیش از ۲ هزار و ۲۵۰  کاراته‌کا سازمان یافته در خراسان جنوبی

وی گفت: مسابقات استانی کاراته به مناسبت یادواره شهید جمهور روز گذشته به میزبانی شهرستان بیرجند با حضور ۲۰۰ ورزشکار در سالن شهید امیرآبادی زاده برگزار شد.

بخشی افزود: در این رویداد ورزشکارانی از چهار شهرستان بیرجند، قاینات، سربیشه و نهبندان شرکت کردند که شهرستان بیرجند، سربیشه و قاین به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha