۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85582308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوان سهم بیشتری از ورزش هاکی در خراسان جنوبی دارند

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات هاکی خراسان جنوبی گفت: اکنون ۱۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته و بیمه شده هاکی در استان به طور تخصصی در این رشته فعالیت دارند و بیشتر این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

محمد کمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از فعالیت ۶ تیم هاکی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: با توجه به این ظرفیت و استعدادهای استان برنامه داریم پایان سال برای نخستین بار لیگ هاکی سالنی را در استان برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از درخواست‌های ما از فدارسیون هاکی، میزبانی از اردوهای تیم ملی است که برای تحقق آن نیاز به همراهی و حمایت اداره کل ورزش و جوانان برای تامین سالن استاندارد و محل اسکان داریم.

رئیس هیات هاکی خراسان جنوبی گفت: برگزاری اردوهای تیم ملی سبب معرفی و شناسایی ورزشکاران استان در سطح کشور و ایجاد انگیزه در آنان می‌شود و اتفاقات خوبی برای هاکی رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اینکه آغاز فعالیت رشته هاکی در خراسان جنوبی به دهه ۸۰ بر می‌گردد، تصریح کرد: تاکنون شهرستان‌های قاینات، نهبندان، بیرجند و زیرکوه به عنوان کانون جذب ورزشکاران علاقمند در این رشته نسبت به سایر شهرستان‌ها فعال‌تر بوده‌اند.

کمالی اضافه کرد: در مابقی شهرستان‌های استان نیز هیات هاکی راه‌اندازی شده است اما ورزشکار و فعالیت چشمگیری ندارند.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته اقداماتی از جمله جشنواره فرهنگی ورزشی هاکی منطقه ۲ پسران کشور در مرکز استان و با هدف شناسایی استعدادهای برتر هاکی کشور در سه سطح هاکی ۲، هاکی سه و مینی هاکی برگزار شد.

رئیس هیات هاکی خراسان جنوبی گفت: کسب قهرمانی در هاکی ۲، نایب قهرمانی در هاکی سه، انتخاب رضا کاسه سنگی (رده سنی ۹ سال) و نیما ناصری (رده سنی ۱۰ سال) به عنوان ۲ ورزشکار نخبه از شهرستان بیرجند، نتیجه نخستین میزبانی کشوری هیات هاکی استان بوده است.

وی عنوان کرد: نخستین تجربه ملی دختران استان، حضور در جشنواره مستعدین هاکی سال ۹۷ در اراک و کسب رتبه پنجم این مسابقات بود و حاصل حضور تیم استان به عنوان تنها نماینده شرق کشور در نخستین المپیاد استعدادهای برتر کشور در آذر ماه همان سال، کسب رتبه ششم، کاپ اخلاق، عنوان خانم گل مسابقات و شناسایی چهار ورزشکار مستعد خراسان جنوبی بود.

کمالی افزود: پس از برگزاری دومین المپیاد استعدادهای برتر کشور و قبل از شیوع کرونا، دعوت مجید رمضانی ورزشکار شهرستان قاینات برای حضور در اردوی تیم ملی هاکی، افتخار دیگری را برای هیات هاکی استان رقم زد.

وی بیان کرد: از آنجایی که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ رشته هاکی در استان خیلی جدی گرفته نشد این ورزشکاران مستعد از استان جدا شدند در حالی که اگر مورد حمایت قرار می‌گرفتند چند ورزشکار در تیم ملی داشتیم.

رئیس هیات هاکی خراسان جنوبی گفت: اواخر سال ۱۴۰۲ دوره دانش افزایی ویژه مربیان با تدریس الهه تیموری و دوره آموزش و استعدادیابی برای ورزشکاران در شهرستان نهبندان و با حضور این مربی اسبق تیم ملی برگزار شد.

وی بیان کرد: برنامه داریم تا پایان سال جاری ۲ دوره ارتقای مربیگری از درجه سه به دو و دوره داوری درجه سه را در استان برگزار کنیم.

کمالی با بیان اینکه تجهیزات رشته ورزشی هاکی تا حدودی گران است تصریح کرد: در بخش سخت افزاری تجهیزات دچار مشکل هستیم و انتظار داریم اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه در حوزه مالی این هیات را بیشتر حمایت کنند تا حداقل شهرستان‌ها فعال تجهیزات داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ مربی درجه سه هاکی در استان عنوان کرد: از فدارسیون درخواست کرده‌ایم با برگزاری دوره‌ آموزشی ارتقای مربیگری موافقت کند تا مربی درجه ۲ نیز در استان داشته باشیم.

رئیس هیات هاکی خراسان جنوبی گفت: هدف‌گذاری هیات هاکی بعد از برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف، حضور فعال یک یا ۲ ورزشکار استان در تیم ملی است تا ورزشکاران دختر استان به عنوان عضو تیم ملی تثبیت شوند.

وی ادامه داد: برخی ورزشکاران دختر به اردوی تیم ملی اعزام شده‌اند که از لحاظ تکینک و قوانین با تیم ملی همتراز بودند اما از لحاظ آمادگی جسمانی نیاز به کار بیشتر دارند.

کمالی با تاکید بر اینکه تا پایان سال ۱۴۰۴ آموزش هاکی در سراسر استان رایگان است گفت: نهبندان به عنوان یک شهرستان فعال شناخته شده و ۱۰۰ ورزشکار در رده نوجوانان و جوانان تاکنون شناسایی و جذب شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha