سردار شرفی: تصادفات جاده‌ای مسیرهای اربعینی ۲۰ درصد کاهش یافته است

ایلام - ایرنا - فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی میزان تصادفات جاده‌ای از ابتدای ماه صفر تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: از ابتدای صفر تا کنون ۵۰ ملیون تردد در مسیرهای منتهی به مرزهای کشور ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، سردار "محمد شرفی" روز دوشنبه در پایانه مرزی شهید "قاسم سلیمانی" شهرستان مهران با قدردانی از همه دست‌اندرکاران مرتبط با اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: امسال منظم‌ترین و بهترین راهپیمایی اربعین سید و سالار شهیدان در کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این امر به همت همه مجموعه‌ها و دست اندرکاران مرتبط با اربعین محقق شده است، گفت: آگاه‌سازی و فرهنگ سازی رسانه‌ها در خصوص مدیریت زمان سفر، منطقی‌سازی سفر از سوی زوار با توجه به تجارب سال‌های گذشته و تمهیدات لازم اندیشیده شده توسط مسئولان و فراهم شدن همه زیرساخت‌ها، نقش مهمی در رضایت و تسهیل تردد زوار داشته است.

سردار شرفی با بیان اینکه زوار از ابتدای ماه صفر با مدیریت مناسب برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین سفر خود را از شهرهای مبداء به سمت مرزهای خروجی آغاز کردند، افزود: امروز موج دوم برگشت زوار آغاز شده و این توزان رفت و برگشت زوار در تردد آسان و راحت زوار بسیار تاثیرگذار بوده است.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ازدحام و تراکم جمعیت زوار در پشت گیت‌های خروجی در مرز مهران وجود داشت اما امسال این امر به حد صفر کاهش یافته است، گفت: امسال ایستایی زوار در پایانه مرزی مهران وجود ندارد و در محورهای مواصلاتی نیز استان به لحاظ آمادسازی زیرساخت‌های مناسب، کمترین مساله و چالش را داریم.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی منتهی با پایانه مرزی کشور از ابتدای صفر تا کنون در کشور ثبت شده است، افزود: میزان تصادفات جاده‌ای از ابتدای ماه صفر تا کنون ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته که این امر به دلیل ارتقای رفتار رانندگان و زوار و تمهیدات لازم در سطح جاده‌ها حاصل شده است.

سردار شرفی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای برگشت زوار فراهم شده است، خاطرنشان کرد: برای موج بازگشت زوار، گیت‌های ورودی افزایش یافته و اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی، تامین آب و سایه بان‌ها و موکب‌ها برای خدمات رسانی در مسیر برگشت قرار خواهد گرفت تا سفری راحت و ایمن برای زوار رقم زده شود.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: با توجه به اینکه در روز اربعین حسینی در کشور عراق، امکان خدمات دهی موکب‌ها وجود ندارد، گفت: از همه زوار درخواست می‌شود که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بعد از اربعین در اولین فرصت به کشور بازگردند.

به گزارش ایرنا، مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین پارسال بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha