اسکان ۳۳ هزار زائر اربعین در موکب بزرگ بنیاد مستضعفان مستقر در ایلام

ایلام‌ - ایرنا - مدیر اجرایی و عضو هیأت امنای موکب بزرگ محبان امیرالمومنین(ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: ۳۳ هزار و ۱۰۰ نفر زائر اربعین حسینی از ۱۶ مردادماه تا صبح دیروز در خیمه گاه‌های این ایستگاه صلواتی اسکان داشته‌اند.

"داود بهمن‌نژاد" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ایستگاه صلواتی در واقع یک مجتمع و شهرک با تمام امکانات برای ارائه خدمات به زوار است که زائران قبل از عزیمت به مهران و یا هنگام مراجعه به استان‌های خود از خدمات این ایستگاه صلواتی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در این بازه زمانی از ۲۶۰ هزار نفر زائر با وعده‌های اصلی غذایی و همچنین ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ میان‌وعده پذیرایی شده و به طور متوسط ۱۱ هزار پرس وعده اصلی صبحانه، نهار و شام در آشپزخانه موکب تهیه شده است.

بهمن نژاد یادآور شد: یک هزار و ۹۲۵ مورد خدمات درمانی به زائران ارائه شده و میانگین روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر زائر برای دریافت خدمات درمانی به ایستگاه سلامت این موکب مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۱۰ چادر بزرگ خیمه‌ای و ۲۶ آلاچیق برای استراحت زائران برپا و نقاطی از محوطه موکب نیز برای نشستن و تناول غذای زائران مفروش شده و ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۲ دوش حمام و همچنین پارکینگ برای پارک خودروهای سبک و سنگین در این ایستگاه صلواتی برای ارائه خدمات به زائران مهیا است.

مدیر اجرایی و عضو هیأت امنای موکب بزرگ محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: در این ایستگاه صلواتی ۳۰۰ نفر در ۲ شیفت به زائران اربعین مرز مهران خدمات‌رسانی می‌کنند و تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ چفیه بین زائران توزیع کرده‌اند.

اسکان ۳۳ هزار زائر اربعین در موکب بزرگ بنیاد مستضعفان مستقر در ایلام

وی بیان کرد: ایستگاه سلامت، خودپرداز بانک‌های عامل، استقرار اتوبوس آمبولانس، ایستگاه فرهنگی هنری شین با برگزاری انواع برنامه‌های متنوع هنری و تجسمی از جمله خدمات موکب بزرگ محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سه راهی کارزان است.

به گزارش ایرنا، مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی تردد زائران اربعین است.

اربعین پارسال بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha