۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85572762
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار کردستان: دستگاه ها به وظایف خود در قبال معلولان عمل کنند

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، برای دستگاه‌های مختلف تکالیفی در نظر گرفته شده است و باید به آن عمل کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی روز دوشنبه در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سنندج اظهار کرد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، قانون کاملی نیست و برای درک درست از شرایط معلولان و برنامه‌ریزی مناسب، باید خود را با فضای ذهنی این قشر از جامعه همراه کنیم.

وی افزود: خروجی جلسات و تصمیم‌گیری که برای جامعه معلولان صورت می‌گیرد باید رصد و با دستگاه‌های کم کار، برابر قانون برخورد لازم انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه مناسب سازی مهمترین دغدغه معلولان است، گفت: اینکه ساختمان‌ها و اماکن عمومی تا قبل از تصویب این قانون ساخته شده و مناسب‌سازی نشده قابل درک است اما باید تمهید لازم برای مناسب‌سازی آنها به گونه‌ای که بار مالی زیادی را بر دستگاه‌ها تحمیل نکند، اندیشده شود.

وی تاکید کرد: در ساخت ساختمان‌های جدید هم باید تمام ضوابط لازم مدنظر قرار گیرد در غیر اینصورت مجوز پایان کار به ساختمان‌ها داده نشود.

رمضانی اظهار کرد: عملکرد شهرداری سنندج در حوزه مناسب‌سازی معابر قابل ستایش است، البته این اقدامات باید توسعه بیشتری پیدا کند و در حوزه ورزش معلولان نیز توجه جدی صورت بگیرد و اداره کل ورزش و جوانان ورود جدی در این زمینه داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی کردستان نیز گفت: ضرورت توجه به پیشگیری از معلولیت های مختلف در جامعه، اهتمام بیشتر دستگاه های فرهنگی به ویژه صدا و سیما، فعال تر کردن جامعه خیرین و زمینه سازی برای بهره برداری از تکنولوژی هایِ در خدمت معلولان از مواردی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

معاون استاندار کردستان: دستگاه ها به وظایف خود در قبال معلولان عمل کنند

حسین رسولی افزود: همحدودیت‌هایی به ویژه در زمینه مالی در عرصه تصمیم‌گیری و اجرای مصوبات و قوانین وجود دارد که در مسیر اتخاذ بهترین تصمیمات و اجرای بهینه آن مانع ایجاد می‌کنند، با این وجود، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این محدودیت‌ها در ایفای مسئولیت‌های دولت در قبال معلولان کمترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

مناسب سازی اولویت مدیریت شهری است

شهردار سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه قدامات حوزه مناسب‌سازی باید هدفمند و هوشمند باشد، اظهار کرد: اقداماتی که در زمینه مناسب‌سازی معابر در این دوره از فعالیت شهرداری و شورای دور ششم انجام گرفته نسبت به گذشته بی‌سابقه بوده است.

سید انور رشیدی افزود: در زمینه مناسب‌سازی معابر کارهای خوبی در شهر انجام شده است البته تا نقطه ایده‌ال فاصله داریم و این روند با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهر سنندج پنج هزار هکتار مساحت دارد و نمی‌توان انتظار داشت تمام مشکلات در زمینه مناسب‌سازی معابر در بازه زمانی کوتاه حل شود، گفت: موضوع مناسب‌سازی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری در قالب برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت دنبال می‌شود و تمام توان خود را در این راستا بکار می‌گیریم.

در این جلسه هرکدام از نمایندگان جامعه معلولان مطالبات و خواسته‌های خود از مسئولان را بیان کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha