۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85572780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور اندونزی در آستانه تحویل قدرت ترکیب کابینه را تغییر داد

تهران- ایرنا- جوکو ویدودو رییس جمهور اندونزی چند هفته مانده به تحویل قدرت به پرابوو سوبیانتو وزیر دفاع این کشور که در انتخابات بهمن سال گذشته پیروز شده، ترکیب کابینه را تغییر داد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه امروز دوشنبه گزارش داد: جوکو ویدودو که بیشتر با نام جوکوی شناخته می‌شود، در ماه اکتبر (مهر/ آبان) قدرت را تحویل می‌دهد. ویدودو به دلیل سابقه اقتصادی‌اش که منجر به رشد ثابت در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ شده است، با محبوبیت بالا کنار خواهد رفت.

جوکوی صبح دوشنبه وزرای جدید حقوق و حقوق بشر، انرژی و منابع معدنی، سرمایه گذاری و همچنین رئیس جدید آژانس غذا و دارو و رئیس آژانس ملی تغذیه جدید را گماشت.

بهلیل لاهادالیا، وزیر سرمایه‌گذاری سابق، از دستیاران نزدیک و حامیان جدی جوکوی، به عنوان وزیر انرژی و منابع معدنی منصوب شد، چرا که دولت اندونزی بر تلاش برای افزایش تولید نیکل تمرکز می‌کند.

روزان روزلانی که رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری پرابوو بود، جایگزین بهلیل به عنوان وزیر سرمایه‌گذاری جدید کشور شد در حالی که سوپراتمن اندی آگتاس، یکی از اعضای حزب «گریندرا» به ریاست پرابوو وزیر حقوق و حقوق بشر شد.

هماهنگ‌کننده ستاد ویژه رئیس‌جمهور اندونزی در بیانیه‌ای گفت: انتصاب این وزرا و روسای آژانس‌ها برای تسهیل انتقال آرام، منظم و موثر دولت ضروری است.

آژانس ملی تغذیه برای کمک به کارزار کلیدی پرابوو یعنی وعده چند میلیارد دلاری برای تامین غذای رایگان دانش‌آموزان، ایجاد شده است.

جوکوی پس از دو بار شکست دادن پرابوو سوبیانتو، در انتخابات ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹، حداکثر دو دوره و به مدت یک دهه در قدرت بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha