مستند مساجد ایران و مالزی تولید شد/مسجد محور مقاومت اسلامی

تهران- ایرنا- مستند مساجد ایران و مالزی به مناسبت روز جهانی مسجد با هدف بررسی جایگاه و معماری خانه‌های خدا به سه زبان تولید شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از مالزی، همزمان با فرارسیدن ۳۱ مردادماه برابر با ۲۱ آگوست و سالروز خاطره تلخ به آتش کشیدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها و به منظور ارج نهادن به نقش مساجد در پیشبرد اهداف اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، مستند کوتاه جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین مساجد ایران و مالزی را تولید کرده است.

محور اصلی مقاومت اسلامی از مساجد شکل گرفته است و این مستند به دلیل هتک حرمت صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تولید شده است.

در این مستند ۹ دقیقه‌ای ضمن بررسی جایگاه و معماری مساجد ایرانی و مالزی در دوره‌های مختلف به اهمیت و کارکرد آنها در دوره کنونی پرداخته است.

در مستند «مسجد» اطلاعات ارائه شده در خصوص سابقه تاریخی و نحوه ساخت این مساجد به همراه تصاویر کمتر دیده شده از فضای داخلی و هنری آنها، این اثر را دیدنی و منحصر به فرد کرده است.

این مستند به زبان‌های فارسی، انگلیسی و زیر نویس مالایی تولید شده است و قرار است در روز جهانی مسجد از شبکه‌های مختلف سیما پخش شود.

مساجد نصیرالملک، جامع اصفهان، کبود تبریز، جامع یزد در ایران و مسجد ملی مالزی، مسجد زاهیر، مسجد تنکه مالاکا، مسجد پوترا، مسجد سلطان سلیمان، مسجد کریستالی از نمونه مساجدی هستند که در این مستند به نوع ساخت، تجهیزات و تزئینات آنها پرداخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha