علی آبادی و مومنی گزینه‌های کارآمد برای وزارت نیرو و کشور هستند

اصفهان- ایرنا- نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر توانایی‌های علی آبادی و مومنی تأکید کرد و آنها را گزینه‌های موثری برای حل مشکلات کلیدی کشور دانست.

حیدرعلی عابدی، روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات جدی اصفهان، از جمله بحران آب و آلودگی هوا گفت: هر چند شرایط بحرانی اصفهان نیاز به هماهنگی گسترده میان دولت، نهادهای امنیتی و قضایی دارد و یک وزیر به تنهایی نمی‌تواند برای رفع مشکلات اصفهان به نتیجه برسد اما آقای علی آبادی با تجربه و تحصیلات مرتبط خود می‌تواند با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا طرح‌های نیمه‌تمام زاینده‌رود به سرانجام برسند و به رفع این مشکلات کمک کند.

وی گفت: امیدواریم نمایندگان اصفهان نیز جلساتی با ایشان داشته باشند تا مشکلات اصفهان به درستی منعکس شده و حل شوند.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص انتخاب سردار مومنی، بعنوان گزینه وزارت کشور، افزود: او با تعهد به دولت پزشکیان و ارتباط نزدیک با رییس‌جمهور منتخب، می‌تواند هماهنگی‌های لازم میان دولت و نیروهای انتظامی را بهبود بخشد.

وی افزود: مومنی قادر است واکنش‌های نیروهای انتظامی به معضلات اجتماعی را بهبود بخشد و هماهنگی بیشتری بین دولت و این نیروها ایجاد کند.

عابدی در پایان تصریح کرد: مومنی باید بعنوان عضوی از کابینه دکتر پزشکیان به وزارت کشور بیاید و با نیروهای همفکر و هم‌جهت با رییس‌جمهور هماهنگ باشد و انتظار داریم او بعنوان یک عضو از کابینه، همکاری نزدیکی با نیروهای همسو با دکتر پزشکیان داشته باشد.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مرداد به هیأت رییسه مجلس ارائه شد و رییس جمهور روز شنبه ۲۷ مرداد برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی رفت.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مرداد بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزیران پیشنهادی دولت را در ۲ شیفت آغاز کردند؛ وزیران پیشنهادی دولت در هفته گذشته در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و کمیسیون‌ها هم نتیجه بررسی‌ها و جمع‌بندی را به هیات رییسه اعلام کردند.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم از شنبه ۲۷ مرداد آغاز شد و این روند بصورت ۲ شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مرداد) ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha