افتتاح و آغاز ساخت ۱۲۸ پروژه راهداری گلستان در هفته دولت

گرگان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه ۱۲۸ پروژه راهداری در هفته دولت امسال با ۱۴ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال اعتبار آماده افتتاح و یا ساخت آن آغاز می‌شود گفت: از این تعداد ۹۵ پروژه افتتاح و ۳۳ پروژه آغاز ساخت است.

به گزارش ایرنا، عادل مصدقی روز سه‌شنبه در سومین قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: در سه سال اخیر ۹۸ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌ها، توسعه ناوگان حمل و نقل، تاسیس شرکت‌های مسافری، بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسی و سواری استان گلستان اختصاص یافت.

وی افزود: در سه سال اخیر بیش از ۷۵۰ کیلومتر روکش آسفالت، لکه‌گیری و آسفالت‌های حفاظتی و گرم در جاده‌های اصلی و فرعی استان گلستان انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان آسفالت ۱۸۵ کیلومتر از راه‌های روستایی گلستان، ایمن‌سازی دوربرگردان‌های غیراستاندارد، احداث و تعریض ۵۸ دستگاه ابنیه فنی و ایمن‌سازی ۶۰ نقطه پرتصادف را از دیگر اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال‌های اخیر برشمرد و افزود: کارگاه عمرانی برای رفع ۳۵ نقطه حادثه‌خیز دیگر نیز در استان فعال است و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

مصدقی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات انجام‌شده جاده مرگ استان جای خود را به جاده اطمینان داد، تصریح کرد: در همین راستا، باند جنوبی مسیر آق‌قلا- بندرترکمن به طور کامل تعریض شد و عملیات اجرایی در باند شمالی از سمت بندرترکمن توسط راه و شهرسازی استان در حال انجام است.

افتتاح و آغاز ساخت ۱۲۸ پروژه راهداری گلستان در هفته دولت

وی، احیای پایانه مرزی اینچه‌برون را از اقدامات شاخص راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در سال‌های اخیر برشمرد و خاطرنشان کرد: سفرهای استاندار و دیگر مسوولان استانی به ترکمنستان موجب احیای پایانه مرزی اینچه‌برون شد و میانگین تردد روزانه ناوگان از مرز اینچه‌برون در پارسال به ۹۴ و امسال به ۱۲۰ دستگاه رسیده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان؛ با همکاری بخش خصوصی هزار و ۴۶ دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی استان گلستان در بخش بار اضافه شده است.

مصدقی به آخرین وضعیت نقل و انتقال زائران اربعین اشاره کرد و توضیح داد: تا بامداد امروز سه‌شنبه ۳۰ مرداد، ۲۹۴ سرویس اتوبوس برای اعزام پنج هزار و ۴۰۰ زائر در مسیر رفت انجام شد که بیش از ۸۷ درصد زائران، مرز مهران را انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۸ سرویس اتوبوس برای بازگشت سه هزار و ۱۳۳ زائر اربعین انجام شد، تصریح کرد: در مجموع هشت هزار و ۵۳۳ زائر گلستانی اربعین در مسیر رفت و برگشت از طریق ناوگان اتوبوسرانی به مرز مهران اعزام شدند و یا به استان بازگشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha