۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85573548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 وضعیت خراسان جنوبی در حوزه آسیب‌های دانش‌آموزی سفید است

بیرجند- ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان وضعیت سفید دارد اما وجود یک مورد هم زیاد است لذا باید تلاش کنیم تا مشکلات فعلی رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز سه شنبه در نشست همزمان شورای آموزش و پروش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان اظهار کرد: در اردوهای راهیان پیشرفت باید تلاش کنیم دانش‌آموزان استان از دستاوردهای دیگر نقاط کشور هم دیدن کنند تا با توانمندی‌های نظامی و علمی آشنا شوند.

وی ادامه داد: اردوی راهیان پیشرفت باعث تغییر نگاه استان‌های دیگر نسبت به خراسان جنوبی شده و ثمرات خوبی به همراه داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تکمیل و تجهیز اماکن آموزشی و رفاهی استان عنوان کرد: چنین مکان‌هایی آبروی استان بوده و باید در بحث تخصیص اعتبارات ویژه دیده شوند.

وی بیان کرد: حل موضوعات مهم استان از جمله مشکلات آموزش و پرورش نیازمند رویکرد تعاملی است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این خصوص از نگاه جزیره ای و صنفی فاصله بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم با اشاره به متفرقه بودن برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در بین دستگاه‌های اجرایی گفت: تصمیم داشتیم یک سامانه جامع برای ثبت نام دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت طراحی کنیم که به نتیجه نرسید .

سید محمد رضا طالبی افزود: مهدکودک‌های فاقد مجوز هم باید تعیین تکلیف شوند و حتما در این خصوص پایش صورت گیرد تا تمام مهدهای کودک زیر نظر آموزش و پرورش مجوز داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر مهد کودکی از آموزش و پرورش مجوز نداشته باشد به دستگاه قضا معرفی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم اجرای نظام مراقبتی در آموزش و پرورش افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در امر کاهش آسیب اجتماعی به آموزش و پرورش کمک کنند زیرا خانواده، اجتماع و مدرسه در این امر دخیل هستند.

لزوم انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برای اجرای طرح ملی سواد قرآنی در استان، تسریع در امضای تفاهم نامه ساخت ۲۷ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن و برگزاری جلسه ای ویژه برای تعیین تکلیف فضای هنرستان هنرهای زیبا از جمله مصوبات این ۲ شورا بود که به طور همزمان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha