۳۵۴ پایگاه اوقات فراغت در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

بیرجند - ایرنا - فعالیت ۳۵۴ پایگاه اوقات فراغت با هزار و ۱۵۶ رشته برای دانش‌آموزان پسر و دختر استان خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های اوغات فراغت تابستان ۱۴۰۲ گفت: این تعداد پایگاه به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و مهارت‌آموزی عقیدتی، حرفه‌ای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دانش‌آموزان در۱۲ شهرستان و منطقه آموزشی استان فعالیت می‌کنند.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: از مجموع رشته‌های کلاس‌های اوقات فراغت ۲۷۴ رشته فرهنگی و هنری، ۳۶۴ رشته قرآنی، ۲۵۵ رشته کیفیت‌بخشی آموزش، ۱۳۹ رشته مهارتی و ۱۱۳ رشته نیز ورزشی است.

وی گفت: تاکنون بیش از هشت هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی به صورت حضوری و غیر حضوری در کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت ثبت‌نام کرده‌اند و این پایگاه‌ها در کانون‌های فرهنگی و تربیتی، هسته‌های مشاوره، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، کانون‌های مساجد، سازمان دانش‌آموزی، دارالقرآن‌ها و مدارس مستقر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: هزار و ۱۵۶ دانشجو، دانشجو معلم، روحانی، مربی جهادی، ولی دانش‌آموز و معلم به عنوان مربی و عوامل اجرایی با پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در استان همکاری می کنند.

۳۵۴ پایگاه اوقات فراغت در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

وی با بیان اینکه ثبت‌نام کلاس‌های اوقات فراغت از اول تیر آغاز شد و تا ۱۵ تیر ادامه دارد گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان علاوه بر تامین سلامت روحی، روانی و جسمی موجب کسب مهارت آنان در رشته‌های مورد علاقه می‌شود.

موسوی‌نژاد با اشاره به فراهم آمدن زمینه ارزیابی کیفیت خدمات پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت توسط دانش‌آموزان عضو گفت: تمامی فعالیت‌های دانش‌آموزان در پرونده الکترونیکی آنها ثبت شده و در پایان کلاس‌ها، گواهینامه الکترونیکی اوقات فراغت صادر می‌شود.

وی با اشاره به به دغدغه والدین برای اوقات فراغت فرزندان ادامه داد: در گذشته نوع فعالیت‌ها جسمی و متمرکز بر خدمات اجتماعی بود اما امروز رویکرد فعالیت‌ها مجازی شده که آسیب‌هایی می‌تواند به جسم و روان فرزندان وارد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌ریزی پنهان می‌توان این مشکلات را رفع کرد لذا برنامه‌های جانبی همراه با تحرک و فعالیت‌های بدنی باید طراحی شود تا دانش‌آموز ضمن کسب مهارت و آموزش بتواند به آرامش جسمی و روحی برسد.

برنامه‌های اوقات فراغت امسال با شعار "تربیت بدون توقف" در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha