مروری بر دستاوردهای عمرانی، اقتصادی و اجتماعی سمنان + فیلم

سمنان - ایرنا - افتتاح ۶۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۲۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال، بهره‌برداری از ۷۲ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۳۷‌ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال، پیگیری ساخت جاده دامغان - معلمان، افزایش ۲ برابری ظرفیت جوجه‌ریزی، افزایش تولید برق خورشیدی از ۲ به ۳۲ مگاوات، بهره‌گیری از تشکل‌های مردم‌نهاد و ساماندهی اتباع خارجی، از موضوعات نشست معاونان استاندار سمنان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده است و در این راستا روز سه‌شنبه سی‌ام مرداد ۱۴۰۳ معاونان استاندار سمنان در نشست با اصحاب رسانه گزارشی از طرح‌های آماده افتتاح به مناسبت هفته دولت و تلاش‌ها و پیگیری‌ها برای توسعه سمنان ارایه کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به افزایش پنج برابری افتتاح طرح‌های عمرانی این استان در هفته دولت ۱۴۰۳ در مقایسه با سال ۱۴۰۲، افزود: سال گذشته ۲۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال و امسال ۲۱ هزار ۴۳۰ میلیارد ریال برای افتتاح طرح‌های هفته دولت ۱۴۰۳ سرمایه‌گذاری شد.

محمد حمیدی افزود: ۶۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۲۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال با افزایش سه‌درصدی نسبت به هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سمنان افتتاح می‌شود.

به گفته وی ۷۷ طرح در سمنان با اعتبار پنج‌هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال، ۱۳۲ طرح در شاهرود با اعتبار سه‌هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال، ۱۱۳ طرح در دامغان با اعتبار یکهزار و ۵۹۰ میلیارد ریال، ۱۶۱ طرح در گرمسار با اعتبار سه هزار و ۲۰ میلیارد ریال و ۶۵ طرح در مهدیشهر با اعتبار یکهزار و ۳۴۰ میلیارد ریال طی هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۸ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در سرخه،۳۳ طرح با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در آرادان و ۱۵۲ طرح با اعتبار سه‌هزار میلیارد ریال در میامی هفته دولت ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

حمیدی اظهار کرد: برای ساخت جاده دامغان - معلمان ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شد اما به دلیل پیشرفت فیزیکی پایین، در قالب طرح‌های عمرانی هفته دولت ۱۴۰۳ گنجانده نشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به شهادت شهید آیت‌الله رئیسی رییس جمهور دولت سیزدهم افزود: تخصیص اعتبارات با تاخیر در حال انجام است.

اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۲۱۲ نفر با افتتاح طرح‌های اقتصادی هفته دولت ۱۴۰۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان هم در این نشست گفت: ۷۲ طرح اقتصادی بخش خصوصی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان با افزایش اعتباری ۳۴۱ درصدی و با سرمایه‌گذاری ۳۷‌ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود.

محمدرضا صادقی افزود: ۲ هزار و ۲۱۲ فرصت شغلی با افتتاح طرح‌های اقتصادی هفته دولت امسال در سمنان ایجاد می‌شود که در مقایسه هفته دولت ۱۴۰۲ افزایش ۳۰۰درصدی دارد.

وی ادامه داد: طرح‌های اقتصادی در زمینه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، تقویت زیرساخت‌های گردشگری، صنایع تبدیلی و فرآوری، دامپروری و افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی و بازچرخانی پساب و طرح‌های دانش‌بنیان در اولویت طرح‌های اقتصادی سمنان است.

به گفته وی، ظرفیت جوجه‌ریزی سمنان از ۲ ملیون قطعه در هر دوره به چهار میلیون قطعه در ۲ سال گذشته افزایش یافت.

وی اضافه کرد: افتتاح نخستین مدرسه تخصصی فناورمحور کشور با همراهی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از دستاوردهای این استان محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: افزایش تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی از ۲ به ۳۲ مگاوات طی ۲ سال گذشته در سمنان و طرح در دست ساخت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۳۸۰ مگاوات از دیگر دستاوردهای این استان در حوزه اقتصادی است.

پیگیری ایجاد تشکل صنفی کارگری در واحدهای تولیدی بزرگ سمنان

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: پیگیری شکل‌گیری تشکل صنفی کارگری در واحد تولیدی بزرگ دارای بیش از ۱۵۰ نیروی کار در کمیسیون کارگری در حال پیگیری است.

فرج‌الله شوشتری با اشاره به جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های سمنان، تاکید کرد: همسان‌سازی فرهنگی این دانشجویان با فرهنگ ایرانی اسلامی و جلوگیری از رهاشدگی آنان و استفاده از ظرفیت علمی و فرهنگی آنان مورد توجه باشد تا چالش فرهنگی به حداقل برسد و در این مسیر بیش از پیش نیاز به همراهی رسانه وجود دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از تشکیل شورای فضای مجازی برای هویت‌بخشی و اعتبارسنجی کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی در این استان خبر داد و گفت: ۳۰۰ گروه فعال در فضای مجازی سمنان شناسایی شد که این هویت‌بخشی در پیگچیری فعالیت قانونی موثر است.

وی افزود: ساماندهی و هویت‌بخشی فضای مجازی، ارتقای سواد رسانه‌ای طبق برنامه هفتم در سمنان جزو اولویت‌هاست و این استان از لحاظ شاخص‌های امنیتی نیز در وضعیت مناسب و قابل قبولی قرار دارد، به طوری که وقوع و کشف سرقت امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

ساماندهی اتباع خارجی و استفاده از گروه‌های مردم‌نهاد

به گفته وی، ساماندهی اتباع خارجی از موضوع‌های مهم در دست پیگیری در شهرستان‌های سمنان است و برای تحقق این موضوع افراد شناسایی و آنانی که دارای پرونده تخلف کیفری هستند نیز استخراج شد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی اتباع خارجی در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی، گفت: ساماندهی این دست از افراد نیز در دستور کار است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به رتبه برتر پدافند غیرعامل سمنان در کشور، افزود: پدافند غیرعامل سمنان کنترل و پیشگیری از شیوع تب دنگی در این استان را با تشکیل کمیته‌های استانی و شهرستانی پیگیری می‌کند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی جامعه، افزود: ۴۰ گروه مردم نهاد برای استفاده از ظرفیت آنان در راستای توانمندسازی مردمی و پیشگیری از اعتیاد شناسایی شده است.

شوشتری با اشاره به حضور پرشور مردم سمنان در پای صندوق‌های رای در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری، افزود: انتخابات در این استان با مشارکت حداکثری بدون حاشیه برگزار شد.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha