حسین‌زاده: لوپز ژن برنده شدن داشت/ میرزازاده بدون حریف تمرینی بود

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: میخائین لوپز دارنده پنج طلای المپیک یکی از استثناهای ورزش دنیاست و اگر امین میرزازاده حریف تمرینی خوبی در داخل داشت به طور قطع می‌توانست او را شکست دهد.

به گزارش ایرنا؛ رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی بازی‌های المپیک در حالی به پایان رسید که نمایندگان کشورمان در کشتی فرنگی ۲ نشان طلا توسط سعید اسماعیلی و محمدهادی ساروی، یک نقره علیرضا مهمدی و یک برنز از سوی امین میرزازاده کسب کنند.

حسن حسین‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: زمانی سکان هدایت تیم ملی را به دست گرفتیم که این تیم رتبه چهارم جهان و دوم آسیا بود. کادر فنی فعلی تیم ملی در ۲ سال و نیم گذشته زحمات زیادی برای موفقیت این تیم کشید. استارت ما برای موفقیت این تیم، با حضور چهره‌های جوان از جام جهانی ۲۰۲۲ باکو آغاز و در نهایت با کسب ۴ نشان رنگارنگ در پاریس این مسیر تکمیل شد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: نباید از نقش ارزشمند مربیان سازنده به سادگی گذشت بلکه کنار هم قرار گرفتن مربیان سازنده با سرمربی توانمند و تحصیل کرده باعث شد تا این نقش تجلی زیادی پیدا کند. همکاری من با حسن رنگرز چندین ساله است و اعتقاد دارد که موفقیت حاصل تلاش یک تیم است، این دیدگاه باعث شد تا همه با جان و دل برای موفقیت کشتی فرنگی کار کنیم. مهم‌ترین اتفاقی که در تیم ملی رقم خورد جوان‌گرایی بود که با معرفی چند پدیده در المپیک توانستیم، مدال‌های ارزشمندی را برای کشورمان بگیریم.

وی همچنین از خاطرات تلخ و شیرین در مسیر موفقیت تیم کشتی در المپیک گفت: شیرین‌ترین خاطره کسب ۶ سهمیه کامل در المپیک پاریس بود. دغدغه ما در پاریس این بود که با آنالیز دقیق رقبا در خاک فن نخوریم که خدا به ما کمک کرد. البته حضور سه کشتی‌گیر در فینال این پیکارها از دیگر اتفاقات خوشایند بود. تلخ‌ترین اتفاق هم شکست ۲ نماینده کشورمان در وزن ۶۰ و ۷۷ کیلوگرم بود؛ با توجه به اینکه هر دو شانس مدال داشتند اما باخت محسن‌نژاد تلخ‌ترین خاطره ورزشی من بود. سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی طبق چرخه انتخابی از رده جوانان به تیم ملی بزرگسالان آمدند، کسب مدال این دو جوان به طور قطع رونق خاصی را به کشتی فرنگی خواهد داد.

حسین‌زاده در خصوص کسب مدال طلا توسط محمدهادی ساروی آن هم ۱۲ سال پس از طلای دیگر شاگردش یعنی قاسم رضایی در المپیک لندن، توضیح داد: قاسم رضایی در المپیک ۲۰۱۲ توانست به مدال طلا برسد و بعد از ۱۲ سال محمد هادی ساروی این موفقیت را در پاریس تکرار کرد. از این صحنه خوشحالم، زمانی که مربی‌گری خود را شروع کردم در سالن می‌گفتم که مدال المپیک می‌گیریم اما مردم حرف‌هایم را باور نداشتند اما الان مردم شاهد هستند که ورزشکاران آملی توانستند ۶ مدال ارزشمند را از آوردگاه المپیک در کشتی آزاد و فرنگی به ارمغان آورند. به طور قطع مدال طلای ساروی همیشه در خاطر مردم خواهد ماند.

وی همچنین در خصوص پیروزی میخائین لوپز کوبایی برابر امین میرزازاده گفت: یکی از فاکتورهای لوپز ژن قهرمانی و فرم خاص بدنی او است که توانسته در رقابت‌های جهانی و المپیک به ۱۰ مدال طلا برسد. اگر او فاقد این مولفه نبود به طور قطع امین برنده این دیدار بود. در این ۲ سال آنالیز و نقشه‌های زیادی کشیدم که لوپز را شکست دهیم اما نبود حریف تمرینی با این مشخصات باعث شد، نتواند به موفقیت برسد. از تلاش علیرضا دبیر برای برگزاری اردوهای مختلف تشکر می‌کنم که این رویکرد باعث شد تا تیم ملی کشتی در پاریس به موفقیت برسد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی به کوچ دقیق کادر فنی در مبارزه سعید اسماعیلی نیز اشاره کرد و گفت: چلنج به موقع کادرفنی باعث شد که نتیجه ضربه فنی برای نماینده کشورمان لحاظ نشود و این موضوع باعث شد تا سعید اسماعیلی بتواند به نشان طلا برسد.

حسین‌زاده: لوپز ژن برنده شدن داشت/ میرزازاده بدون حریف تمرینی بود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha