۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵
کد خبر: 85573775
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طالبان از پاکستان خواست مخفیگاه‌های داعش را نابود کند

تهران- ایرنا- معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به صحبت‌های اخیر نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان تاکید کرد: اسلام‌آباد باید مخفیگاه‌های داعش را که در امتداد خط دیورند هستند، تخریب کند.

به گزارش ایرنا، حافظ ضیا احمد تکل امروز (سه‌شنبه) در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اظهارات آصف درانی مبنی بر حضور داعش در خاک افغانستان، دور از واقعیت و تلاشی برای تشویش اذهان عمومی است.

وی افزود: درانی مشکلات و خطراتی را به افغانستان نسبت داده است که در واقع امکان همه این‌ها در پاکستان دیده می‌شود.

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان به تازگی درباره حضور گروه‌های تروریستی مختلف از جمله داعش خوراسان به عنوان یک چالش بزرگ منطقه‌ای و فراتر از آن، هشدار داده بود.

درانی در همین رابطه افزود: [اقدامات]داعش در افغانستان افزایش یافته است و این باید برای همه در منطقه و فراتر از آن به دلیل اقدامات آنها در ایران، روسیه و پاکستان، یک نگرانی باشد.

او ادامه داد: اگر چنین چیزی می‌تواند در اینجا اتفاق بیفتد، می‌تواند در جای دیگری نیز اتفاق بیفتد. بنابراین همه باید نگران باشند.

درانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که بی‌توجهی جهان به افغانستان، این کشور را به وضعیت مشابه بیش از ۱۱ سپتامبر می برد.

ضیا احمد تکل نیز طرح این ادعا که افغانستان توانسته است داعش را به طور کامل سرکوب کند، تصریح کرد: در صورت نابودی مخفیگاه‌های داعش در امتداد خط دیورند (طرف پاکستان)، خطر این گروه به صورت کامل از بین می‌رود.

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که با افزایش تحرکات داعش در منطقه ای از افغانستان، نگرانی‌ها از تهدیدات ناشی از این کشور بالا گرفته است و همچنین در ۲ هفته گذشته داعش مسئولیت یک حمله در منطقه «دشت برچی» کابل را برعهده گرفت.

ضیا احمد تکل در مورد تحریک طالبان پاکستانی، تاکید کرد: این گروه یک مسئله داخلی پاکستان محسوب می‌شود و خواهان راه‌حل داخلی است.

وی افزود: کابل پیشتر سند حسن نیت خود را نشان داده است و اکنون باید نهادهای موثر پاکستانی اقدامات منطقی و عملی را برای حل این مشکل انجام دهند.

وزارت امور خارجه افغانستان همچنین از درانی خواست که به عنوان یک دیپلمات از لطمه زدن به روابط بین ۲ کشور از طریق اظهارنظرهای تحریک‌آمیز رسانه ای، جلوگیری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha