رضوانی: به ورزش‌های پایه باید توجه شود/مذاکره با مربی مایکل فلپس

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: در صورتی می‌توانیم در المپیک مدال‌ کسب کنیم که به ورزش‌های پایه توجه کنیم و مستلزم این موفقیت داشتن امکانات است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، محسن رضوانی در نشست خبری این فدراسیون اظهار داشت: یک المپیک دیگر گذشت و ما در حسرت مدال در رشته‌های پایه ماندیم. البته باید به رشته‌های کشتی و تکواندو تبریک گفت که در پاریس شایستگی‌های خود را اثبات کردند. موفقیت در ورزش یک کشور یعنی کسب مدال در ورزش‌های پایه. آیا کشورهایی که پایین‌تر از ما در جدول توزیع مدال بودند، سطح ورزش آنها پایین‌تر از ما است؟ خیر. شنا، ژیمناستیک و دوومیدانی ورزش‌های پایه هستند که باید به آن توجه شود.

وی افزود : در پاریس خیلی ناراحت بودم و به دوستان گفتم چه می‌شود روزی برسد تا ما در المپیک فینالیست داشته باشیم و به مدال برسیم. آن زمان می‌توانیم بگوییم در رشته‌های پایه کاری کرده‌ایم. این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه امکانات و فضا مهیا شود و سخت افزار داشته باشیم. ساختارسازی باید ایجاد شود و در مدارس این اتفاق رخ دهد.

رئیس فدراسیون شنا، خاطرنشان کرد: با «باب بومن» یکی از مربیان بزرگ دنیا و مربی مایکل فلپس(اسطوره شنای دنیا)، در خصوص همکاری با فدراسیون شنای ایران صحبت شده است تا او با سامیار عبدلی کار کند، چرا که ما به شدت به موفقیت سامیار امیدواریم. حضور این مربی فقط شرط نیست و باید امکانات و ساختار داشته باشیم. اگر می‌خواهیم ۴ سال آینده سر خود را بالا بگیریم، از حالا باید کار کنیم. باید یا به صورت اصولی و روی پایه‌ها کار کنیم یا به صورت گلخانه‌ای، روی چند نفر سرمایه‌گذاری کرد. به طور حتم شنا در بازی‌های آسیا می‌تواند روی سکو برود. من یک روز در مورد واترپلو صحبت کردم همه خندیدند، اما دیدیم که موفقیت در این رشته رخ داد.

رضوانی در مورد احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، گفت: امیدوارم دنیامالی به عنوان وزیر ورزش انتخاب شود، چون نگاهی ویژه به ورزش‌های پایه دارد و حضور او قطعا می‌تواند به ما کمک کند. کشوری که می‌خواهد در ورزش حرفی برای گفتن داشته باشد باید به ورزش پایه نگاه کرده و ساختار ایجاد کند. جالب است هر زمان به خدمت مقام معظم رهبری رفتیم، ایشان بارها از توجه به ورزش همگانی و پایه گفته‌اند.

وی در مورد تیم ملی واترپلو، عنوان کرد: اردوی تیم ملی واترپلو بعد از اربعین به صورت رسمی آغاز خواهد شد. به مسابقات روسیه دعوت شده‌ایم که باید به اسم یک تیم باشگاهی در آنجا حاضر باشیم. هدف ما کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا است که امیدوارم به این مهم دست پیدا کنیم. دو بازیکن تیم ملی کشورمان با یک تیم صربستانی قرارداد بسته و قطعا حضور این افراد به توسعه واترپلو کمک می‌کند. واترپلو مسیر پیشرفت خود را طی می‌کند و امیدوارم بتوانیم با چین و قزاقستان رقابت خوبی داشته باشیم و جواز حضور در مسابقات جهانی سنگاپور را کسب کنیم.

رضوانی در مورد میزان قرارداد شناگران، عنوان کرد: متاسفانه در لیگ شنا مبالغ کمی به بازیکنان داده می‌شود و متاسفانه نگاه حرفه‌ای به شنا نیست. هزینه‌های شنا بالاست و سعی کردیم از راه‌های دیگر به سامیار عبدلی کمک کنیم. تنها استخری که می‌شود از آن استفاده کنیم، استخر مجموعه ورزشی آزادی است. این استخر آبروی شنا ماست و متاسفانه دارد تخریب می‌شود و بازسازی آن در دست ما نیست و امیدوارم همانند ورزشگاه آزادی به آن توجه شود و بازسازی شود. در ایران استخر وجود دارد، اما استخر حرفه‌ای که شناگران بتوانند در آن شنا کنند، نیست.

رضوانی در مورد حضورش در مسابقات واترپلو المپیک به عنوان ناظر، خاطرنشان کرد:  عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی هستم و به من اعتماد شد و در مسابقات حساسی ناظر بودم که یکی از آنها بازی ایتالیا و مجارستان بود. در آن دیدار،  اتفاقات و حاشیه‌هایی رخ داد که توانستیم آن را مدیریت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha