اسکندریون: ایران میزبان یک دوره مسابقات بین‌المللی شنا خواهد شد

تهران- ایرنا- رئیس کمیته شنا ایران درباره میزبانی کشورمان از مسابقات بین‌المللی شنا گفت: به احتمال زیاد کشورمان میزبان یک مسابقه رسمی بین‌المللی خواهد بود که جواز حضور در جهانی ۲۰۲۵ سنگاپور نیز در آن به نفرات برتر داده خواهد شد.

حمید اسکندریون روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی شنای ایران اظهار داشت: اردوها از آبان آغاز و مسابقات جام ولایت را نیز در مشهد پیش رو داریم. سازمان تیم‌های ملی برنامه‌ها را آماده کرده تا در سال جاری برای آمادگی بچه‌ها تلاش کنیم و در سال‌ آینده نیز به دنبال کسب عناوین باشیم. از آذر ماه جلسه اول لیگ شروع می‌شود، مرحله دوم نیز بهمن و سوم اسفند خواهد بود. سال ۱۴۰۳ قهرمانی آسیا و جهانی نداریم ولی در رقابت‌های بین‌المللی دوبی حضور خواهیم یافت.

وی ادامه داد: بنا داریم که برای مسابقات جهانی بوداپست ۲ ملی‌پوش را اعزام کنیم. آمادگی برای مسابقات کشورهای اسلامی ریاض در سال ۲۰۲۵ نیز یکی دیگر از اهداف تیم ملی است. مسابقات المپیک جوانان آسیا هم از طرف فدراسیون بین‌المللی ابلاغ شده که باید برنامه مناسبی برای حضور در آن هم داشته باشیم.

رئیس کمیته شنا ایران با اشاره به روند تمرینات ملی‌پوشان عنوان کرد: سامیار عبدلی که در المپیک ۲۰۲۴ نیز حضور داشت، وضعیت خوبی دارد و مهرشاد افقری که از برترین‌های ایران است، تمرینات تخصصی خود را در اصفهان دنبال می‌کند. نقطه قوت سامیار در تعداد مسابقات زیادی است که در آلمان، کشور محل زندگی‌اش وجود دارد و در رقابت‌های سطح بالایی حاضر می‌شود.

وی افزود: خبر خوبی در راه است که احتمالا یک مسابقه رسمی در ایران برگزار می‌کنیم؛ در این رقابت‌ها احتمالا جواز ورود به مسابقات جهانی هم امکان‌پذیر خواهد بود که تلاش داریم به صورت بین‌المللی برگزار شود و کشورهای نزدیک به ایران هم حضور یابند. در این مسابقات رکوردها ملاک است تا جواز قهرمانی جهان سنگاپور را کسب کنند. چنین مسابقاتی برای اولین بار است که در ایران انجام می‌شود.

اسکندریون درمورد استعدادیابی در فدراسیون گفت‌: کار بزرگی داریم انجام می‌دهیم. یک جشنواره استعدادیابی برای رده سنی ۸ تا ۱۰ و ۱۰ تا ۱۲ سال را برنامه‌ریزی کردیم و همه هیات‌های کشور باید در آن شرکت کنند. یک سیستم جامع نرم‌افزاری هم طراحی کردیم که اطلاعات بچه‌ها ثبت شود تا رها نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha