۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85573923
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

کشف ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از مجتمع اقامتی در گیلان

رشت - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان از کشف ۱۱ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۲ میلیارد ریال در مجتمع اقامتی و پذیرایی در محدوده شهر لولمان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ محمد خوش خلقت روز سه شنبه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی گیلان با انجام اقدامات میدانی از نگهداری تعدادی دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در یک مجتمع اقامتی و رستوران مطلع و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از تحقیقات لازم و بررسی های دقیق و اطمینان از صحت موضوع، با هماهنگی قضایی و همکاری ماموران شرکت توزیع برق از مکان مذکور بازدید و تعداد ۱۱ دستگاه ماینر قاچاق را کشف و در این خصوص ضمن تشکیل پرونده، متهم ۳۴ ساله به مرجع قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی ادامه گفت: ارزش دستگاه های غیرمجاز مکشوفه طبق نظر کارشناسان ۲ میلیارد ریال برآورد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان در پایان بیان کرد: از شهروندان عزیز درخواست می شود هر گونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را بلافاصله به سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ اطلاع رسانی کنند.

اتمام کلاهبرداری با شگرد رمالی در صومعه سرا

فرمانده انتظامی صومعه سرا از شناسایی و دستگیری اعضای باند سه نفره که با شگرد رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام از مردم کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ جعفر عدلی مژدهی با بیان اینکه رمالی، فالگیری و اقدامات از این دست یک نوع مانور متقلبانه برای کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع است، اظهار کرد: بعضی از مردم بی‌گمان برای رفع مشکلات خود به رمال‌ها رجوع می‌کنند که از آنان کلاهبرداری می‌شود.

وی در ادامه گفت: ماموران پلیس فتا شهرستان صومعه سرا در پی رصد و پایش فضای مجازی، ۲ صفحه اینستاگرامی را مشاهده کردند که با تبلیغ خرافات از جمله فالگیری، رمالی و طلسم، دعانویسی برای رزق و روزی، کارگشایی، بخت گشایی، ازدواج، جذب و مطیع شدن افراد، بازگشت عشق، کاربران را فریب می دادند و از آنان کلاهبرداری می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا بیان کرد: پلیس با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شد اعضای باند سه نفره گردانندگان ۲ صفحه اینستاگرامی را شناسایی و طی هماهنگی قضائی آنان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرد.

این مقام انتظامی افزود: متهمان ۲۹، ۴۱ و ۶۷ ساله در تحقیقات پلیس پس از مواجه با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، هدف خود از این اقدام را انگیزه مالی عنوان کردند که به همراه پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سرهنگ عدلی مژدهی با اعلام اینکه افراد کلاهبردار در قالب رمالی با متوسل شدن به ابزارهای خرافی و سوء استفاده از اعتقادات مردم به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی خود هستند، خاطرنشان کرد: نباید به تبلیغات دروغین اینگونه افراد توجه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha