۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85573967
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

فرد حادثه‌دیده در منطقه لشگردَر ملایر کوهنورد بود

همدان- ایرنا- رئیس اداره محیط زیست ملایر گفت: د۲روز پیش فردی در ارتفاعات منطقه حفاطت شده لشگردُر ملایر دچار حادثه سختی شد که این فرد کوهنورد بود اما به اشتباه در برخی رسانه‌ها محیط‌بان عنوان شده بود.

«عباس نجاری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کوهنورد بدون هماهنگی با محیط‌بانان منطقه حفاظت شده لشگردر وارد این منطقه شده بود که در ارتفاعات به دلیل سقوط دچار حادثه شد.

وی بیان کرد: با حضور به موقع محیط‌بان و در یک عملیات امدادی مشترک و حساس، نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر ملایر موفق شدند این کوهنورد را که از ناحیه دست، قفسه سینه و شکم دچار آسیب شده بود، با تلاش‌ امدادگران به مناطق پایین‌تر منتقل و سپس به مرکز درمانی انتقال داده شد.

رئیس اداره محیط زیست ملایر افزود: این کوهنورد بسیار خوش شانس بود که گوشی‌اش آسیب ندیده بود و پس از تماس تلفنی با محیط‌بانان و حضور نیروهای امدادی، بلافاصله محیط‌بانان خود را به محلی که کوهنورد دچار حادثه شده بود، رساند.

نجاری با بیان اینکه محیط‌بانان مناطق حفاظت شده را به خوبی می‌شناسند و این مهم موجب پیدا کردن سریع کوهنورد حادثه دیده شد، بیان کرد: این کوهنورد بدون اطلاع محیط‌بانان وارد منطقه شده بود، در حالی‌که ورود افراد و کوهنوردان باید حتما با اطلاع محیط‌بانان انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر محیط‌بانان از ورود افراد به ویژه کوهنوردان مطلع باشند، در صورتی‌که اتفاقی برای آنها بیافتد، محیط‌بان در جریان است و به سرعت محل وقوع حادثه را شناسایی می‌کند و از طرفی هم مزاحمتی برای وحوش ایجاد نمی‌شود.

رئیس اداره محیط زیست ملایر گفت: در این حادثه محیط‌بان بلافاصله پس از شناسایی محل حادثه کوهنورد، به هلال احمر و اورژانس اطلاع داد و خوشبختانه این فرد نجات یافت.

نجاری ادامه داد: منطقه حفاطت شده لشگردَر ۲ بخش است یک بخش آن کوه سرده که بیشتر صخره‌ای است و بخش دیگر ارتفاعات آهنگران و تپه ماهور است که برخی قسمت‌های آن صخره‌ای و تردد در آن بسیار سخت است و به همین دلیل کوهنوردان قبل از ورود باید موارد ایمنی را رعایت و محیط‌بانان را در جریان بگذارند.

وی اظهار کرد: زمستان سال ۱۳۹۹ یک گروه سه نفره که بدون اطلاع قبلی وارد منطقه لشگردَر شده بودند، یک نفر آنها از ارتفاعات سقوط کرد و جان خود را از دست داد که پیکر او توسط محیط‌بانان در میان برف‌ها پیدا شد.

رئیس اداره محیط زیست ملایر یادآور شد: از سال ۱۳۹۹ تاکنون حادثه سقوطی در این منطقه نداشتیم تا سال ۱۴۰۱ که جسد یکی از محیط‌بانان ملایری حین انجام ماموریت مفقود شده بود که در منطقه حفاظت شده لشگردَر واقع در کوه سرده پیدا شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲ منطقه حفاظت شده «لشگردَر» به مساحت ۱۶ هزار هکتار و «گلپرآباد» به مساحت حدود هشت هزار هکتار و سه منطقه شکار ممنوع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha