موافقت کمیسیون صنایع مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی + فیلم

تهران- ایرنا- کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی صلاحیت و برنامه‌های سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را با حداکثر آرا تائید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه -۳۰ مردادماه- مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و کمیسیون صنایع با برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی موافقت کرد.

در متن این گزارش آمده است: برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی با قوانین و اسناد بالادستی از جمله قانون برنامه هفتم پیشرفت، مصوبات راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نظیر سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و پدافند غیرعامل و قانون حمایت از هنرمندان مطابقت داده شد.

در حوزه مرتبط با کمیسیون صنایع و معادن، توجه به قوانین بالادستی مانند قانون حمایت از هنرمندان، فعالان و استادکاران صنایع دستی مصوب ۱۳۹۶، از جمله نقاط قوت برنامه وزیر پیشنهادی است.مهم‌ترین ضعف برنامه وزیر پیشنهادی، عدم بیان اقدام عملیاتی و اجرایی در برنامه ارائه شده می‌باشد.

در نظر نهایی کمیسیون آمده است: پس از بررسی سوابق، عملکرد، برنامه ها و اظهارات آقای سید رضا صالحی امیری، درخصوص صلاحیت ایشان برای تصدی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رای گیری به عمل آمد که در نتیجه، صلاحیت ایشان برای تصدی وزارتخانه مذکور، با اکثریت آرا به تأیید کمیسیون صنایع و معادن رسید.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha