صالحی‌امیری در گردشگری اتفاقات خوبی رقم خواهد زد/ او باید ضوابط را حاکم کند

تهران- ایرنا- مدرس و پژوهشگر حوزه گردشگری گفت: سوابق مدیریتی و وزارتی سیدرضا صالحی‌امیری در حوزه فرهنگ و هنر و جوانان و ورزش کمک خواهد کرد او در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اتفاقات خوبی رقم بزند.

ابتهال زندی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: سوابق مدیریتی صالحی‌امیری در حوزه فرهنگ و هنر و جوانان و ورزش در سطح وزارت فعالان حوزه گردشگری را امیدوار کرده است که او مانند زمان وزارت بتواند اتفاقات خوبی در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رقم بزند، رئیس جمهوری هم با نگاه مثبت به این وزارتخانه وی را معرفی به عنوان بهترین گزینه معرفی کرده است.

مدرس و پژوهشگر حوزه گردشگری گفت: صالحی‌امیری قبلا تجربه‌ وزارت در حوزه فرهنگ را داشته و از توانمندی و دانش مدیریت در این سطح برخوردار است کند دستاوردهای او در وزارتخانه ه‌ای تحت مدیریتش و مثمر ثمر بود و لازم است این مسیر را وزارت میراث ادامه دهد و البته امیدوارم او از افراد اصلح و کارآمد استفاده و ضوابط را بر روابط حاکم کند.

تنها راه نجات صنعت گردشگری حاکم شدن ضوابط بر روابط است

زندی گفت: انتظار می‌رود سیدرضا صالحی‌امیری اگر وزیر شود برای معاونت‌های تخصصی از متخصصان دانشگاهی این حوزه استفاده کند؛ از افرادی استفاده کنند که در این عرصه دانش و مهارت علمی کسب کردند، دغدغه‌مند صنعت گردشگری هستند.

مدرس و پژوهشگر حوزه گردشگری گفت: تنها راه نجات و احیای صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی حاکم شدن ضوابط به جای روابط است، تا وزارتخانه‌ای به این مهمی حیاط خلوت عده‌ای که فقط روابط سیاسی دارند، نشود، زیرا تنها روزنه امید به رونق گردشگری بعد از کرونا و در این شرایط تحریمی، پایبندی به این قواعد مدیریتی است.

استفاده از هوش مصنوعی در حوزه گردشگری

زندی گفت: همه دنیا به سمت هوش مصنوعی در حال حرکت است و ضرورت دارد وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی در حوزه گردشگری، هوش مصنوعی در میان سیاستگذاری‌های مرتبط با صنعت گردشگری جا داده و کمک کند گردشگری در بستر هوش مصنوعی توسعه پیدا کند.

فعال حوزه گردشگری اظهار داشت: پروژه‌های نیمه‌تمام صنعت گردشگری نباید رها شود، نباید خاک بخورد، اگر پروژه‌های نیمه تمام بودجه لازم دارد برای آنها و تامین بودجه‌شان باید زمان‌بندی و برنامه‌ریزی شود تا به سرانجام برسند و پس از اتمام این پروژه‌ها به سراغ پروژه‌های جدید برویم، در غیر این صورت صنعت گردشگری رونق نخواهد گرفت، انتظار می رود صالحی امیری که سابقه مدیریت کلان دارد، مانع توقف پروژه های نیمه کاره شود.

زندی با اشاره به پروژه ایران‌هراسی بر ضرورت تعامل گسترده‌تر با کشورهای دیگر جهان بویژه همسایه‌ها تاکید کرد و گفت: رایزنی با کشورهای مختلف بویژه کشورهای همسایه، بحث صدور روادید، صلح و امنیت و مقابله با ایران‌هراسی به طور جدی باید دنبال شود.

صالحی‌امیری در گردشگری اتفاقات خوبی رقم خواهد زد/ او باید ضوابط را حاکم کند
سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

به گزارش ایرنا، از سال ۱۳۹۸ که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سازمان به وزارتخانه تبدیل شد، ۲ وزیر مسئولیت این وزارتخانه تازه تاسیس و جوان را به عهده گرفتند، علی‌اصغر مونسان در دولت دوازدهم و سیدعزت الله ضرغامی در دولت سیزدهم و روز یکشنبه - ۲۱ مرداد- مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، فهرست وزیران پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، و در میان ۱۹ وزارتخانه دولت، نام سیدرضا صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهاد برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به چشم می‌خورد.

سیدرضا صالحی امیری متولد ١٣٤٠ در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است و سابقه مسئولیت در سطح وزارت در دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس جمهوری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، از مهمترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

صالحی‌امیری همچنین معاونت بررسی‌های راهبردی وزارت اطلاعات، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، و معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه اجرایی خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha