۲۱ مورد عملیات آتش‌نشانی در قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی انجام شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: ۲۱ مورد عملیات آتش نشانی در قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی از آغاز سفرهای اربعین تاکنون در این مرز رسمی انجام شده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه، «سجاد یزدانی» روز چهارشنبه در این ارتباط اظهار کرد: در حوزه آتش‌نشانی با اعزام ۱۵ نفر آتش‌نشان به پایانه مرزی خسروی به همراه ۲ دستگاه خودرو نیمه سنگین اطفاء حریق و یک دستگاه خودرو نیمه سنگین مه پاش و ۲ دستگاه خودرو سبک اطفایی در پایانه مرزی خسروی مستقر است و نسبت به ارائه خدمات به زائران اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: آتش نشانان هم عملیات اطفاء حریق و هم عملیات کنترل نشت بنزین از خودروهای زائران را انجام می دهند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله‌(ع) برنامه‌ریزی شده و در حوزه‌های مختلف این معاونت این موضوع در حال انجام است، افزود: اعزام ماشین آلات خدمات شهری انجام شده و ماشین آلات جمع آوری زباله و شست و شو از ابتدای حرکت زائرین به سمت عتبات عالیات در شهرستان قصرشیرین مستقر است.

یزدانی تصریح کرد: در کنار مواکب شهر قصرشیرین چندین مخزن برای راحتی و جمع آوری زباله‌ها جایگذاری شده و مخزن گذاری در معابر اصلی و کمربندی شهر قصر شیرین نیز انجام شده است.

وی تشریح کرد: بحث دیگر اعزام کارشناسان گروه حیوانات ناقل بیماری بود که آمار بالایی هم در شهرستان قصرشیرین جمع آوری شده و به پناهگاه حیوانات شهر کرمانشاه منتقل شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه ادامه داد: در بحث خدمات دهی به زائران و مواکب در شهر کرمانشاه هم اقداماتی در دستور کار قرار گرفته و پذیرای اسکان و عبور زائران عتبات عالیات و زائرینی هستیم که از پایانه‌های خسروی و مهران قصد عبور از شهر کرمانشاه را دارند.

یزدانی عنوان کرد: در خدمات دهی به مواکبی که در شهر کرمانشاه بر پا شده‌اند، همکاری های لازم انجام شده و مواردی را که برای آماده سازی فضای مواکب لازم بود در اختیار مواکب قرار دادیم.

وی اضافه کرد: نظافت و جمع آوری زباله به صورت مستمر در حال انجام است و در کنار گذرها و کمربندی شرقی کرمانشاه مواکبی به پا شده که پذیرای زائرین در مسیر رفت و برگشت است.

او در ادامه افزود: همچنین جمع آوری زباله و آبرسانی و تخلیه فاضلاب را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

یزدانی یادآور شد: در تقاطع شهید سلیمانی، تقاطع امام حسین و میدان آزادگان که ورودی و خروجی شهر کرمانشاه است، خصوصا در میدان آزادگان نیروها مستقر هستند و نظارت کافی از سوی حوزه معاونت خدمات شهری و نحوه عملکرد نیروها صورت می‌گیرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه اضافه کرد: از ماه‌های گذشته نظافت و شست و شوی فرش‌های مساجد و آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی، در مسیر زائرین عتبات عالیات در شهر کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است و اکثر سرویس‌های بهداشتی فعال بوده و مشکلی نداشتیم.

وی بیان کرد: خدمات رسانی در ورودی و خروجی شهر به صورت شبانه روزی در دستور کار قرار گرفته و همکاران ما مستقر هستند و نظافت و شست و شو را به صورت ثابت انجام می‌دهند.

یزدانی ادامه داد: میدان آزادگان خروجی شهر است و در راه بازگشت هم زائرین از میدان آزادگان وارد شهر می‌شوند و اسکان زائرین را نیز در فضای سبز داریم.

معاون شهردار کرمانشاه گفت: در حوزه فضاسازی شهری در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری فضای مناسبی فراهم شده خصوصاً در معابر تردد زائرین حضرت اباعبدالله انبوه اکران بیلبوردهای مناسبتی را داریم که فضای معنوی مناسبی برای زائرین عتبات عالیات فراهم شده است.

وی در ادامه افزود: در سطح شهر و کمربندی‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهر کرمانشاه انواع پرچم‌های مشکی و مناسبتی نصب شده و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه اضافه کرد: ارائه خدمات ابتدای شروع راهپیمایی اربعین حسینی در شهر کرمانشاه، شهر قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی در دستور کار است و در حوزه‌های مختلف تا پایان مراسم اربعین و بازگشت زائرین به کشورمان نیروها مستقر هستند و ارائه خدمات به صورت مستمر ادامه دارد.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha