خرید گندم در چهارمحال و بختیاری به ۶۰ هزار تن رسید

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان به بیش از ۶۰ هزار تن رسید.

یزدان یگانگی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در خصوص پرداخت مطالبه گندم‌کاران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از هفت هزار میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران این استان تاکنون یک هزار میلیارد ریال به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس وعده رییس‌جمهور و پیگیری‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود در کمترین زمان ممکن مطالبه گندم‌کاران این استان پرداخت شود.

یگانگی ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری برداشت و خرید گندم به پایان رسیده در زمان حاضر خرید این محصول راهبردی محدود به ۶ تا هفت مرکز شده که پیش‌بینی‌ می‌شود این مراکز تا ۱۵ الی ۲۰ شهریور ماه ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان سطح زیر کشت ۴۰ هزار هکتار گندم دیم و ۲۰ هزار هکتار گندم آبی است.

یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است؛از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha