۶۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خرید گندم در استان به روزهای پایانی خود رسیده است گفت: از آغاز فصل خرید گندم (اوایل تیرماه) تاکنون ۶۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خریداری شده است.

یزدان یگانگی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۶ تا ۴۷ هزار تن گندم خریداری شده بود حدود ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود خرید گندم در استان به ۶۷ تا ۶۸ هزار تن برسد اظهار داشت: خرید گندم تا ۱۵ شهریورماه در چهارمحال و بختیاری به صورت رسمی در مراکز خرید ادامه دارد اما براساس تمهیدات اندیشیده شده سیلوی شهید استکی فرخشهر تا پایان شهریورماه برای تحویل گندم فعال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری در خصوص پرداخت مطالبات گندم‌کاران این استان گفت: کل مطالبات گندم‌کاران این استان ۱۰ هزار میلیارد ریال (یک هزار میلیارد تومان) است که تاکنون یک‌هزار میلیارد ریال آن به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: هرچند پرداخت مطالبات گندم‌کاران به صورت متمرکز پیگیری می‌شود اما بر اساس برنامه‌ریزی و تلاش دولت انتظار می‌رود تا پایان شهریور ماه این مطالبات پرداخت شود.

به گفته یگانگی، سال گذشته اداره کل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری ۷۳۰ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی ۴۷ هزار تن گندم به کشاورزان پرداخت کرد.

به گزارش ایرنا، از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است که براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان سطح زیر کشت ۴۰ هزار هکتار گندم دیم و ۲۰ هزار هکتار گندم آبی است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha