۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85574436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۵۱ هزار ماموریت اورژانسی در لرستان انجام شد

خرم آباد - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: ۵۱ هزار و ۶۶۸ ماموریت اورژانسی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا محسن آدینه وند روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۲۳۲ هزار و ۷۳۱ تماس با اورژانس استان برقرار و در این راستا ۴۲ هزار و ۳۹۷ ماموریت غیر تصادفی و ۹ هزار و ۲۷۱ ماموریت تصادفی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مجموع تصادفات شهری در استان پنج هزار و ۶۸۸ مورد بوده است ادامه داد: همچنین سه هزار و ۵۸۳ ماموریت تصادف جاده ای در سطح استان انجام شد.

وی اظهار داشت: پنج ماه نخست سال گذشته ۷۵۱ نفر و امسال ۶۷۲ نفر فوتی غیر تصادفی توسط اورژانس استان ثبت شده است همچنین مرگ گزارش شده ناشی از تصادفات امسال ۶۷ و در مدت مشابه پارسال ۸۸ نفر بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان با بیان اینکه اکنون ۱۰۴ پایگاه اورژانس در سطح استان فعال است عنوان کرد: از این مجموع ۳۷ پایگاه شهری،۶۴ پایگاه جاده ای و سه پایگاه اورژانس هوایی است که ۲۳ پایگاه مربوط به خرم آباد می باشد.

آدینه وند تصریح کرد: امسال ۱۸۳ ماموریت توسط اورژانس هوایی استان انجام شده و در حال حاضر سه بالگرد اورژانس در شهرستان های بروجرد، الیگودرز و خرم آباد مستقر است.

وی با اشاره به احداث آشیانه بالگرد اورژانس در خرم آباد اظهار داشت: با توجه به هزینه های سنگین پرواز بالگردهای اورژانس، سالیانه حدود هزار میلیارد ریال هزینه اورژانس هوایی استان است.

وی گفت: ۲ پایگاه اتوبوس آمبولانس در برجرود و خرم آباد مستقر و ناوگان آمبولانس استان فرسوده و نیازمند نوسازی است که امسال با همکاری خیران ۱۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان استان افزوده شد و اکنون ۱۱۰ آمبولانس استان فعال می باشد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان افزود: سال گذشته زمان رسیدن بر بالین بیمار در حوادث جاده ای ۱۲ دقیقه بود که اکنون با تلاش کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی استان به ۱۰ دقیقه و در پایگاه های شهری از ۹ به ۶ دقیقه رسیده است.

آدینه وند با اشاره به فاصله ۳۰ کیلومتری پایگاه های جاده ای ادامه داد: ۸۷۰ نفر در اورژانس پیش بیمارستانی لرستان فعالیت دارند و امسال هفت آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس برای خدمت به زایران اربعین حسینی به مرز خسروی اعزام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha