۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85574590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسجد پایگاه تقویت ایمان و تربیت اسلامی است

۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85574590
مسجد پایگاه تقویت ایمان و تربیت اسلامی است

اراک - ایرنا - نایب‌رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیامی به مناسبت سی و یکم مردادماه روز جهانی مساجد گفت: مسجد پایگاه اصلی تقویت ایمان و تربیت اسلامی است و باید از این ظرفیت ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در این پیام که نسخه‌ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: بزرگداشت مساجد، بزرگداشت کانون‌های خیر، عبادت، اخلاق، معنویت و انسانیت است.

در ادامه این پیام است: امروز بشریت بیش از هر زمانی به اخلاق و معنویت و تعلیم و تربیت نیازمند است. گرامیداشت و تعظیم مساجد به معنای تعظیم و تجلیل از مراکز عبادی و تربیتی و اهمیت و قداست این جایگاه‌های نورانی و با فضیلت و تکریم ارزش‌های الهی است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: انقلاب اسلامی ما از مساجد نشأت گرفته و دوران دفاع مقدّس نیز پایگاه مساجد بزرگترین پشتوانه نظام و انقلاب بوده و مصلی‌ها و نماز جمعه‌ها بزرگترین سرمایه وحدت و انسجام اسلامی و ارتباط با ولیّ امر و همفکری سیاسی و اجتماعی است.

در ادامه این پیام آمده است: روز سی و یکم مرداد روز حمله ددمنشانه صهیونیست‌های غاصب و جنایتکار به اولین قبله مسلمانان مسجد الاقصی و هتک حرمت مقدسات اسلامی است .در سال گذشته نیز رژیم صهیونیستی از هر نوع جنایتی به قدس و فلسطین و غزه و مردم ستمدیده این سرزمین مقدّس کوتاهی نکرد و در این روزها نیز وزیر خبیث و جنایتکار آنها با جمع کثیری از نژادپرستان خون آشام مجدداً وارد مسجدالقصی شده و حرمت و قداست اولین قبله امت اسلامی را مورد هتک قرار داده است.

آیت الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از این پیام تاکید کرده است: از تمامی علما و نخبگان و خدمتگزاران جهان اسلام و آزادیخواهان جهان و مجامع حقوقی و دانشگاه‌های دنیا انتظار می‌رود برای دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف و خون بیش از ۴۰ هزار شهید مظلوم غزه به پا خواسته و بیش از این به جنایتکاران اجازه جنایت، کودک‌کشی و نسل کشی و حمله به مساجد، مدارس، کلیساها، بیمارستانها، دانشگاه‌ها و مراکز پناهندگان مظلوم و آواره ندهند و در برابر فروش بیست میلیارد دلار سلاح آمریکایی به گرگ‌های آدمخوار صهیونیست به پا خیزند و از مردم آمریکا و غرب نیز می‌خواهیم بیش از این به جنایتکاران فرصت خیانت به بشریت و فلسطین مظلوم را ندهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha