پنتاگون: صرف نظر از نتیجه انتخابات، اتحاد آمریکا با ژاپن و کره جنوبی مستحکم‌تر می‌شود

تهران– ایرنا– در حالیکه نگرانی کشورهای متحد آمریکا در شرق آسیا در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیری که می‌تواند بر سیاست‌های آتی این کشور قبالشان داشته باشد، افزایش یافته است، پنتاگون اداعا می کند نتیجه هر چه که باشد، اتحاد آمریکا با ژاپن و کره جنوبی مستحکم‌تر می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، متحدان آمریکا چه در غرب و چه در شرق به ویژه کشورهای منطقه هندواقیانوسیه با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور هرچه بیشتر نسبت به سرنوشت حمایت های نظامی واشنگتن نسبت به خود نگران هستند. خبرگزاری یونهاپ در این پیوند گزارش داد: با توجه به اینکه کاملا هریس معاون ریاست جمهوری آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در رقابتی تنگاتنگ برای راه یافتن به کاخ سفید قرار دارند، پت رایدر، سخنگوی پنتاگون اطمینان داد که نتیجه انتخابات هر آنچه باشد، خللی در اتحاد نظامی واشنگتن با کشورهای هم‌پیمان ایجاد نخواهد شد و این اتحاد قوی‌تر می‌شود.

وی سه‌شنبه (روز گذشته به وقت محلی) درباره این نگرانی بوجود آمده به خبرنگاران گفت: نمی‌خواهم وارد فرضیات شوم اما به جز آنکه بگویم اتحاد ما (آمریکا) با متحدانمان همچون ژاپن و کره جنوبی حتی قوی‌تر از آنچه بوده، می‌شود و تصور میکنم در آینده خواهید دید که این اتحاد ادامه یافته و مستحکم تر خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد اظهارات «پیونگ‌یانگ» در مورد برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی با آمریکا که آنرا «آمادگی برای تهاجم» به کره شمالی خوانده، آنرا رد کرد و گفت: این رزمایش‌ها ماهیتی دفاعی دارند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از حزب جمهوریخواه توانست در نخستین مناظره، جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا و رقیب دموکرات خود از کارزار انتخاباتی خارج سازد. پس از آن کاملا هریس معاون بایدن به جای وی وارد عرصه رقابت ها شد و از هم اکنون متحدان آمریکا چه در اروپا و چه در منطقه هند و اقیانونسیه را نگران ساخته؛ چراکه آنان پیشتر شیوه رهبری وی را در کاخ سفید آزموده بودند. ترامپ اکنون نیز در مصاحبه های خود بر ادامه سیاست های قبلی تاکید می ورزد.

پنتاگون: صرف نظر از نتیجه انتخابات، اتحاد آمریکا با ژاپن و کره جنوبی مستحکم‌تر می‌شود
ترامپ در نخستین دیدار با دبیرکل ناتو در بروکسل
بشدت از سیاست های دوگانه هم پیمانان واشنگتن در قبال مسکو انتقاد کرد

ترامپ که در دوران ریاست جمهوری خود به صراحت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را پیمانی «منسوخ» شده خوانده بود، در ناهار کاری که طرف های اروپایی و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو حضور داشت، آشکارا در مورد بی فایده بودن این پیمان سخن گفت و افزود: به نظر باید از اروپا و آلمانی در برابر روسیه محافظت کنم که (اروپایی های) میلیاردها دلار برای خرید گاز به روسیه پول می دهند، این چه نوع محافظتی است.

پنتاگون: صرف نظر از نتیجه انتخابات، اتحاد آمریکا با ژاپن و کره جنوبی مستحکم‌تر می‌شود
نظرات مثبت دونالد ترامپ به رهبر کره شمالی
بشدت مایه نگرانی کارشناسان و تحلیلگران مسائل امنیتی غربی است

از سویی دیگر بسیاری از ناظران و کارشناسان بین المللی در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بشدت نگران روابط مثبت او با رهبر کره شمالی هستند.

ترامپ در مورخ ۲۷ تیر ۱۴۰۳ در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ در مورد تایوان که کاخ سفید بر حمایت از آن تاکید داشته و نقطه حساس امنیتی چین به شمار می‌رود، گفته بود: تایوان باید برای دفاع به ما پول پرداخت کند، ما فرقی با یک شرکت بیمه نداریم، تایوان چیزی در قبال دفاع نظامی آمریکا پرداخت نمی کند؛ دفاع از تایوان که ۹ هزار و ۵۰۰ مایل (۱۵هزار و ۲۸۰ کیلومتر) از آمریکا دور است و تنها ۶۸ مایل ( ۱۰۹کیلومتر) از چین فاصله دارد، کار دشواری است.

تارنمای خبری سی‌ان‌ان نیز در مورخ سوم امرداد ماه ۱۴۰۳ با تحلیل اظهارات ترامپ دراین مصاحبه نوشته بود: در مورد تایوان، اظهارات ترامپ به نوعی درخواست «هزینه حفاظت» از متحدان واشنگتن در نقاط مختلف جهان تلقی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha