هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هشدار وضعیت نارنجی صادر کرد

یاسوج- ایرنا- رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سامانه بارشی حاکم بر جو استان که پیش از این درباره آن اطلاع رسانی و هشدار زرد داده شده بود تقویت شده گفت: در خصوص این سامانه به تازگی هشدار نارنجی صادر شده است.

ولی بهره‌مند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر چهارشنبه ( سی یکم مرداد ماه) و عصر فردا (یکم شهریورماه) برای نقاط مختلف کهگیلویه وبویراحمد هشدار نارنجی صادر شده است.

وی تاکید کرد:رگبار باران،گرد و خاک در برخی نقاط،رعد و برق ،وزش شدید و موقت باد از ویژگی های این سامانه بارشی است.

بهره مند خاطرنشان کرد:جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها،سیلابی شدن مسیل ها و خسارت به سازه های موقت از مهم‌ترین خطرات این سامانه بارشی است.

در هشدار سطح نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود و این هشدار برای آماده‌باش دستگاه‌های مسوول به منظور مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: نشست ستاد مدیریت بحران استان در روز گذشته برگزار شد و همه دستگاه های متولی استان برای مقابله با خطرات احتمالی این سامانه در آماده باش به سر می برند.

علیرضا نیکروز از شهروندان استان به ویژه ساکنان مناطق عشایری و روستایی خواست تا در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد نکنند.

وی افزود: همچنین دامداران از توقف در نزدیکی رودخانه ها و مسیل به جد خودداری کنند.

نیکروز تاکید کرد:جدی نگرفتن هشدارها امکان بروز خسارت های جبران ناشدنی را به دنبال دارد.

وی قرار گرفتن برخی از افراد در حاشیه رودخانه برای گرفتن عکس را خطرناک دانست و گفت: در مواقع بارندگی امکان تخریب و رانش زمین در حاشیه رودخانه ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از مردم و گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد نیز خواست تا از توقف خودروهای خود در حریم، بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و انجام فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha