هشدار به مناطق گرمسیری/ شدت بارش های مونسون در جنوب کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- ایرنا- رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارندگی های مونسون در مناطق گرمسیری و جنوب استان عصر امروز یکم شهریور ادامه می یابد.

ولی بهره‌مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بیشترین فعالیت سامانه بارشی یاد شده که همراه باد شدید و رعد و برق است در شهرستان های کهگیلویه و گچساران پیش بینی می شود.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روز گذشته سی و یکم شهریور ماه نیز بخش هایی از شهر یاسوج مانند ارم ها، محمودآباد ،میدان کوهنورد و برخی از نقاط شهرستان های باشت و چرام شاهد باران های رگباری بود.

وی بیان کرد:به علت نبودن ایستگاه های باران سنجی میزان باران های روز گذشته در نقاط یاد شده مشخص نیست.

هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد روز گذشته در خصوص این سامانه هشدار نارنجی صادر کرده بوددر هشدار سطح نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود و این هشدار برای آماده‌باش دستگاه‌های مسوول به منظور مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

بهره مند تاکید کرد:رگبار باران،رعد و برق ،وزش شدید و موقت باد از ویژگی های این سامانه بارشی است.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمدخاطرنشان کرد:جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها،سیلابی شدن مسیل ها و خسارت به سازه های موقت از مهم‌ترین خطرات این سامانه بارشی است.

بهره مند از شهروندان استان به ویژه ساکنان مناطق عشایری و روستایی خواست تا در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد نکنند.

وی افزود: همچنین دامداران از توقف در نزدیکی رودخانه ها و مسیل به جد خودداری کنند.

بهره مند ابراز کرد:جدی نگرفتن هشدارها امکان بروز خسارت های جبران ناشدنی را به دنبال دارد.

وی قرار گرفتن برخی از افراد در حاشیه رودخانه برای گرفتن عکس را خطرناک دانست و گفت: در مواقع بارندگی امکان تخریب و رانش زمین در حاشیه رودخانه ها وجود دارد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از مردم و گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد نیز خواست تا از توقف خودروهای خود در حریم، بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و انجام فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha