ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مخاطرات بارندگی هشدار داد

یاسوج - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و هشدار نارنجی متمایل به قرمز در استان نسبت به مخاطرات آن هشدار داد.

به گزارش ایرنا،علیرضا نیک‌روز عصر سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران افزود: شدت این سامانه بارشی بامداد پنج‌شنبه تا اوایل روز جمعه خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نشست اضطراری مدیریت بحران به منظور ارتقای سطح آمادگی دستگاه‌های عضو و اطلاع رسانی به مردم به ویژه کشاورزان، کوهنوردان، عشایر و مسافران برگزار شده است.

نیکروز ابراز کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در سامانه بارشی جدید توصیه می‌شود هموطنان تا روز جمعه ۲۵ فروردین ماه از مسافرت غیر ضروری به استان کهگیلویه وبویراحمد خودداری کنند.

وی به کوهنوردان نیز توصیه کرد تا پایان مخاطرات سامانه بارشی مذکور از صعود به ارتفاعات این استان خودداری کنند.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: خوشبختانه بارش‌های خوب سال زراعی جاری موجب تکمیل شدن ذخیره سدهای استان شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در سامانه بارشی امکان سرریز شدن این سدها وجود دارد توصیه می شود کشاورزان، عشایر و مردم از توقف در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

نیکروز بر آمادگی جهاد کشاورزی طی روزهای آینده تاکید کرد و گفت: بارندگی‌ها ممکن است سبب خسارت به محصولات کشاورزی شود لذا گلخانه ها مقاوم سازی و ورودی آب‌ مزارع پرورش ماهی کنترل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اقامتگاه های میراث فرهنگی، سالن های تربیت بدنی و آموزش و پرورش و دهیاری ها در حالت آماده باش کامل باشد، ضمن اینکه عشایر اقدامات لازم جهت پیشگیری از خسارت احتمالی را انجام دهند.

علی کرمی سرپرست اداره کل هواشناسی استان هم با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان درگیر این سامانه بارشی هستند، گفت: میانگین بارش ۶۰ تا ۷۰ میلی‌متری برای برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha